Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
6 results
Search Results
Item PREVENȚIA AGRESIVITĂȚII ȘI VIOLENȚEI ȘCOLARE(CEP USM, 2020) Balan, Corina; Guțu, ZoiaAgresivitatea și violența rămân preocupări pe cât de vechi, pe atât de actuale. Subiectul este inepuizabil, cauzele sunt adevărate complexe cauzale, formele de manifestare sunt variate, așa încât şi măsurile de prevenire sau de diminuare a comportamentelor agresive sunt greu de prescris atât pentru situaţii generale, cât şi pentru cazuri particulare.Violența în școală necesită o abordare obiectivă, menită să identifice soluții care pot fi utilizate în vederea prevenirii și diminuării sale. Dacă se verifică măsura în care nivelul de agresivitate afectează comportamentul elevilor, se pot identifica modalități de tratare individuală, care să culmineze cu menți nerea sau cu transformarea atitudinii, în raport cu normele școlare, dar, în același timp, se pot identifica și programe ample, destinate managementului conduitelor agresive. Identificând resorturile agresivității putem combate, în mod real, violența.Item RELEVANŢA ATITUDINII CADRELOR DIDACTICE VIS - À - VIS DE COMPORTAMENTUL DISRUPTIV LA ELEVI(CEP USM, 2013) Bîrnaz, Nina; Butnari, NadejdaRolul şcolii este de a pregăti elevii pentru viaţa socială. Viaţa socială presupune relaţii interpersonale. Acestea sunt determinate de anumite comportamente. Perioada contemporană, în pofida modernizării întregului sistem educaţional, se confruntă cu un amplu fenomen cu tentă negativă pentru şcoală şi educaţie în general – devianţa comportamentală în rândul elevilor. Efectele devianţei comportamentale sunt resimţite acut în instituţiile şcolare, unde limitele bunelor maniere sunt vădit forţate, motivaţia pentru învăţătură a s căzut considerabil, corpul didactic pierde controlul gestionării unor asemenea cazuri, prevestind efecte de lungă durată ale fenomenului pentru întreaga societate.Specialiştii în domeniu sugerează că comportamentul disruptiv reprezintă răspunsul indezirabil al elevului la o varietate de contexte educaţionale. Rezolvarea acestei probleme necesită mobilizarea cadrelor didactice, în special reevaluarea atitudinii acestora vis-à-vis de comportamentul problematicla elevi.Item DIMENSIUNI ACTUALE ALE COMUNICĂRII PEDAGOGICE ÎN MEDIUL UNIVERSITAR(CEP USM, 2019) Bîrsan, ElenaComunicarea este o dimensiune centrală a vieţii noastre culturale; fără comunicare, orice tip de cultură moare. Studiul comunicării presupune studiul culturii în care este integrată. Momentul esențial al comunicării îl constituie interacțiunea dintre subiecții parteneri de comunicare. Datorită schimbului de reprezentări, idei, interese, dispoziții, emoții, atitudini etc., care se produc în comunicarea pedagogică, concretă, partenerul de comunicare depășește limitele experienței proprii, ceea ce reprezintă funcția principală a comunicării pedagogice. Eficacitatea comunicării pedagogice depinde de creativitatea profesorului și implică transmiterea, intenționată sau nu, de informații destinate să lămurească sau să influențeze un individ sau un grup de indivizi receptori. În acest context vom face referire la caracteristicile definitorii ale comunicării pedagogice și la importanța acesteia în mediul universitar.Item RELAȚIA DINTRE ANGAJAMENTUL PROFESIONAL ȘI PERCEPȚIA STRESULUI OCUPAȚIONAL LA DIFERITE CATEGORII PROFESIONALE (STUDIU COMPARATIV)(CEP USM, 2018) Potâng, Angela; Bevziuc, VictoriaRelevanţa temei de cercetare constă în faptul că acest tip de corelație nu a fost cercetat și nu afost făcut un studiu comparativ privind diferențele ce există între nivelul stresului ocupational și "anagajamentul profesional la anjament organizational -stres ocupațional” constituie, în linii generale, axa conceptuală a unei noi stratageme și a unor recomandări importante aduse factorilor de decizie din cadrul companiilor.Item THE ARAB SOCIETY AND THE ENVIRONMENT(CEP USM, 2014) Shalash, RaniaThis article deals with the relationship between the Arab society and the environment. The relationship between the Arabs and the environment is influenced by their traditional lifestyle. Through their traditional lifestyle, Arabs perform several behaviors that aim to maintain the environment. Today, few young people are still clinging to the traditional lifestyle but there are behaviors which are related to the envi ronment still exist even today in the modern lifestyle. But in spite of that, Arabs are not considered as people with good environmental awareness. There are many environmental problems in the Arab sector, especially in Arab villages. Ma ny researches have shown that there is a big difference between the Arab and Jewish sectors in terms of environmental awareness, environmental attitudes and a willingness to act for the environment. Schools and teachers, who are exposed to environmental issues in the Arab sector, are very few.Item ИНФОРМАЦИОННЫЕ И КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ КАК СРЕДСТВО РАЗВИТИЯ / СТАНОВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ СРЕДЫ КОЛЛЕДЖА(CEP USM, 2014) Калонтаров, ЮрийMediul educaţional la nivel instituţional reprezintă un spaţiu de instruire care este de terminat de politica educaţionalăa statului, misiunea instituţiei de învăţământ, particularit ăţile societăţii informaţionale axate pe cunoaştere. În articol sunt analizaţi factorii ce influenţează formarea mediului educaţional, fiind determinate particularităţile, condiţiile şi elementele structurale ale acestuia. Se argumentează conceptul de corelaţie a nivelului de dezvoltare a mediului educaţional cu eficienţa procesului de instruire.