Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
4 results
Search Results
Item PSIHOPEDAGOGIA GHIDĂRII ELEVILOR ÎN CARIERA DIDACTICĂ : MONOGRAFIE(Editura USM, 2024) Savva, Marianna; Guțu, VladimirGhidarea în cariera didactică, privită ca modalitate de valorificare a potenţialului şi a aptitudinilor personale, la ora actuală devine obiectul unor noi abordări și cercetări științifice. Profesia didactică este complexă şi nobilă prin misiunea pe care o are de îndeplinit: formarea unor personalităţi autonome social integrabile, cu capacităţi de gândire critică şi creativă, cu un profil moral autentic şi cu o înaltă profesionalitate. Societatea actuală a dus la apariţia unor schimbări şi în cadrul sistemului educativ, care conferă o nouă dimensiune rolului şi statutului cadrului didactic.Item REPERE CONCEPTUALE PRIVIND ORIENTAREA PROFESIONALĂ ȘI GHIDAREA ÎN CARIERĂ(CEP USM, 2016) Savva, MariannaItem ASPECTE ALE GHIDĂRII ELEVILOR ÎN CARIERA DIDACTICĂ: VIZIUNI ALE CADRELOR DIDACTICE(CEP USM, 2019) Savva, MariannaÎn acest articol prezentăm rezultatele experimentului pedagogic de constatare din perspectiva cadrelor didactice. Dat fiind că pe parcursul mai multor ani în instituţiile de învăţământ general ghidarea elevilor în cariera didactică reprezenta un proces căruia nu i s-a acordat atenția cuvenită (de altfel, ca și altor probleme persistente în sistemul educațional), consecința s-a dovedit a fi creșterea numărului de cadre didactice necesare . Astăzi se impun acțiuni concrete de soluționare a acestei ,,crize a cadrelor didactice" atât din partea instituțiilor statului, cât și din partea instituțiilor de învățământ general dar și universitar. Astfel, unul dintre obiectivele experimentului de constatare a reprezentat identificarea anumitor dimensiuni ale ghidării elevilor în cariera didactică în viziunea cadrelor didactice.Item SPECIFICUL STRUCTURII PERSONALITĂŢII CADRULUI DIDACTIC: ABORDĂRI TEORETICE(CEP USM, 2018) Savva, MariannaIn acest articol facem referire la specificul structurii personalităţii cadrului didactic, având ca temei realizarea ulterioară a unui experiment pedagogic ce va avea ca scop identificarea elevilor care au predispoziţie către profesia didactică sau poate chiar şi vocaţie pedagogică. Totodată, vom menţiona acele structuri ale personalităţii, care sunt specifice cadrului didactic, şi anume: competenţele specifice, aptitudinile pedagogice, vocaţia pedagogică, măiestria pedagogic.