Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    PSIHOPEDAGOGIA GHIDĂRII ELEVILOR ÎN CARIERA DIDACTICĂ : MONOGRAFIE
    (Editura USM, 2024) Savva, Marianna; Guțu, Vladimir
    Ghidarea în cariera didactică, privită ca modalitate de valorificare a potenţialului şi a aptitudinilor personale, la ora actuală devine obiectul unor noi abordări și cercetări științifice. Profesia didactică este complexă şi nobilă prin misiunea pe care o are de îndeplinit: formarea unor personalităţi autonome social integrabile, cu capacităţi de gândire critică şi creativă, cu un profil moral autentic şi cu o înaltă profesionalitate. Societatea actuală a dus la apariţia unor schimbări şi în cadrul sistemului educativ, care conferă o nouă dimensiune rolului şi statutului cadrului didactic.
  • Thumbnail Image
    Item
    ASPECTE ALE GHIDĂRII ELEVILOR ÎN CARIERA DIDACTICĂ: VIZIUNI ALE CADRELOR DIDACTICE
    (CEP USM, 2019) Savva, Marianna
    În acest articol prezentăm rezultatele experimentului pedagogic de constatare din perspectiva cadrelor didactice. Dat fiind că pe parcursul mai multor ani în instituţiile de învăţământ general ghidarea elevilor în cariera didactică reprezenta un proces căruia nu i s-a acordat atenția cuvenită (de altfel, ca și altor probleme persistente în sistemul educațional), consecința s-a dovedit a fi creșterea numărului de cadre didactice necesare . Astăzi se impun acțiuni concrete de soluționare a acestei ,,crize a cadrelor didactice" atât din partea instituțiilor statului, cât și din partea instituțiilor de învățământ general dar și universitar. Astfel, unul dintre obiectivele experimentului de constatare a reprezentat identificarea anumitor dimensiuni ale ghidării elevilor în cariera didactică în viziunea cadrelor didactice.