Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
18 results
Search Results
Item NOI PERSPECTIVE ALE MARKETINGULUI EDUCAŢIONAL(CEP USM, 2013-09-26) Repida, Tatiana; Paiu, MihaiItem PERSONALITATEA – FACTOR DETERMINANT ÎN ANGAJAREA ABSOLVENŢILOR UNIVERSITARI ÎN CÂMPUL MUNCII(CEP USM, 2014) Paiu, Mihai; Repida, Tatiana; Ţurcanu, CarolinaItem OPINIA ABSOLVENŢILOR UNIVERSITARI CU REFERIRE LA COMPETENŢELE PROFESIONALE ŞI GENERALE(CEP USM, 2014) Repida, Tatiana; Paiu, MihaiItem TENDINŢE DE IMPLEMENTARE A EDUCAŢIEI PROSPECTIVE ÎN SISTEMUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT UNIVERSITAR(CEP USM, 2013) Repida, Tatiana; Lungu, VioreliaTendinţele recente de dezvoltare socioumană şi tehnico-ştiinţifică determină nevoia de perfecţionare a sistemelor educaţionale. Interesul şi implicarea angajatorului în procesul educaţional universitar, prin expectanţele referitoare la pregătirea specialiştilor, a determinat creşterea interesului faţă de formare în funcţie de necesităţile societăţii prezente şi viitoare. Tendinţele de dezvoltare a învăţământului superior reflectă axarea pe dimensiunea prospectivă. În baza investigaţiilor şi analizelor realizate de noi, constatăm că implementarea dimensiunii prospective în educaţie constituie un pas important în dezvoltarea ştiinţelor educaţieiItem ROLUL TUTORATULUI ÎN ASIGURAREA CONEXIUNII ÎNVĂŢĂMÂNTULUI UNIVERSITAR CU PIAŢA MUNCII(CEP USM, 2013) Repida, Tatiana; Paiu, MihaiÎn articol se analizează rezultatul unui sondaj privind opinia studenţilor şi a masteranzilor cu referire la statusul conducătorului de grupă academică (tutore)în stabilirea şi consolidarea relaţiilor de comunicare pentru soluţionarea problemelor cotidiene ale mediului studenţesc şi asigurarea conexiuni dintre învăţământul superior şi piaţa muncii.Item VALIDAREA EXPERIMENTALĂ A STRATEGIILOR DIDACTICE DE FORMARE A ATITUDINII POZITIVE FAŢĂ DE SCHIMBARE LA STUDENŢI, VIITOARE CADRE DIDACTICE(CEP USM, 2012) Repida, Tatiana; Malancuş, ElenaÎn articolul de faţă autorii prezintă metodologia formării atitudinii pozitive faţă de schimbare: a)chestionarul cu 32 de itemi (experimentul de constatare şi control); b)strategiile de formare a atitudinii pozitive faţă de schimbare la studenţi, viitoare cadre didactice (planificarea studiului, strategia învăţării independente, strategii participative, metode de stimulare a creativităţii, învăţarea prin descoperire, strategii de dezvoltare a imaginaţei anticipative).Item FORMAREA COMPETENŢELOR SOCIALE – OPORTUNITATE PENTRU ADAPTAREA ABSOLVENŢILOR LA NOILE PROVOCĂRI ACTUALE ALE PIEŢEI MUNCII(CEP USM, 2012) Repida, TatianaThis article is devoted to the problem of social competences training with opportunities for graduates to adapt to current labor market challenges. In the article the author presents several definitions of the “competence” notion, reproduces categories of competences (basic competences, key-competences, competences for employment, entrepreneurial competences, managerial competences, competences for life, social and civic competences); presents the definition of social competences and reveals the necessity of their training (among university graduates) in employment brink; proposes social competences training strategies in university education; analyzes the results of a survey regarding the knowledge of social competences among students and the necessity of their training.Item STUDIUL EXPERIMENTAL PRIVIND FORMAREA COMPETENŢELOR PROFESIONALE LA VIITOARELE CADRE DIDACTICE(CEP USM, 2011) Repida, Tatiana; Perciuleac, IanaOn envisage la formation des compétences de management et de communication chez les futurs enseignants pour mieux les intégrer dans le domaine socio-professionnel. La formation des compétences de management et de communication sera plus efficacesion utilise la méthode de problématisation.Item ABSOLVENTUL UNIVERSITAR FAŢĂ ÎN FAŢĂ CU PIAŢA MUNCII(CEP USM, 2011) Repida, Tatiana; Lungu, VioreliaToday, the graduate education faces a number of problems to engage in empl oyment. These problems can be solved through the involvement / collaboration of both universities and employers. Lack of cooperation that has led to the existing gap, on one hand, the requirement of the company (educational beneficiaries) shall be guided to specific specialties and the labour market requires other specialties. Under these conditions, the higher education defines the objectives based on current and future requirements of society.Item ANGAJAREA ÎN CÂMPUL MUNCII A ABSOLVENŢILOR UNIVERSITARI VERSUS CERINŢELE ANGAJATORILOR(CEP USM, 2014) Paiu, Mihai; Repida, TatianaAmintim că în anul de studii 2012/2013 Centrul de Cercetare „ Ştiinţe educaţionale şi socioumanistice” a realizat sondajul cu privire la inserţia pe piaţa muncii a studenţilor şi masteranzilor din anii terminali. Au fost chestionate 448 de persoane. Articolul de faţăeste o continuare a articolului cu aceea şi denumire publicat în Studia Universitatis Moldaviaenr.5(75) din 2014, în care analizam cantitativ şi calitativ raspunsurile stundenţilor şi masteranzilor (profilul socioumanist) privind importanţa unor factori la angajarea în câmpul muncii a absolvenţilor universitari. Propunem şi o analizăa răspunsurilor respondenţilor (profilul real – 174 de studenţi şi masteranzi) la aceleaşi întrebări, şi anume: Cât de important credeţi că a fost/ar fi pentru angajator următorul aspect pentru a-l determina săvăofere un loc de muncă imediat dupăabsolvire?