Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
2 results
Search Results
Item Competențe andragogice pe piața muncii din Republica Moldova: de la pedagogie la heutagogie [Articol](CEP USM, 2025) Posțan, LilianaÎn câteva articole, inițiate în 2014, am analizat nevoia de competențe andragogice pe piața muncii din Republica Moldova. Am susținem relevanța proiectării unor unități de competențe andragogice în curricula pentru domeniile generale de studiu: științe ale educației, arte, științe umaniste, științe sociale și comportamentale, jurnalism și informare, științe administrative, științe economice, drept. La distanță de 10 ani, constat, în articol, evoluția învățării spre modelul heutagogic. Viziunile hetagogice sunt integrate în cele mai recente politici și strategii educaționale: învățarea pe parcursul vieții, învățarea centrată de cel ce învață, competența ca rezultat al învățării, formarea competenței a învăța să înveți. În lucrare, emitem ideea mișcării învățării la adulți de la andragogie spre heutagogie. Căutam argumentele în practica învățării, practica profesională, socială, politicile și strategiile cu privire la educație și învățare.Item EDUCAŢIA ADULŢILOR ŞI UNELE DIMENSIUNI ANDRAGOGICE ALE INVĂŢĂMÂNTULUI UNIVERSITAR DIN REPUBLICA MOLDOVA(CEP USM, 2014) Posțan, LilianaÎn articol realizăm o analiză a politicilor şi practicilor din Republica Moldova în domeniul educaţiei continue în universităţi, a unor dimensiuni andragogice ale învăţământului unuiversitar i relevăm, în special, oferirea de către universităţi a oportunităţilor de educaţie formală a studenţilor maturi. În articol sunt citate 5 surse de natură conceptuală, politică şi metodică ale cercetătorilor din domeniul educaţiei adulţilor şi mai multe surse electronice ce relevă statistici şi practici în domeniu. În rezultatul analizei, concluzionăm că educaţia adulţilor în universităţi şi particularităţile andragogice ale învăţământului superior derivă din raționamente de natură organizatorică a sistemului de învăţământ, psihosocială, demografică, economică, psihopedagogică.