Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Stimularea creativității la elevii de vârstă gimnazială în cadrul instruirii [Articol]
    (CEP USM, 2025) Sofroni, Marina; Panico, Vasile
    În lucrare sunt examinate unele idei referitor la conceptul, componentele și condițiile pedagogice de formare și dezvoltare a creativității la elevii de vârstă gimnazială. Condițiile pedagogice de formare și dezvoltare a creativității la elevi au fost detectate în baza următoarelor concepte teoretice și praxiologice: structura și componentele de bază ale creativității; funcțiile profesorului școlar – manager al procesului de instruire și lider al clasei de elevi; specificul dezvoltării elevilor de vârstă gimnazială; indicii de soluționare a sarcinilor și situațiilor-problemă; rezultatele experimentului de constatare; blocajele creativității și specificul disciplinei de învățământ; valoarea atitudinilor de învățare orientate spre susținerea energetică a activității de formare și dezvoltare a creativității la elevi.
  • Thumbnail Image
    Item
    Certain suggestions regarding elementary ecological culture of early school-age students
    (CEP USM, 2024) Panico, Vasile
    În lucrare sunt examinate unele idei referitor la cultura ecologică elementară a elevilor de vârstă școlară mică. Ideile de bază reflectate în lucrare sunt următoarele: conceptul și componentele constitutive ale culturii ecologice elementare; criteriile și indicatorii de evaluare a culturii ecologice elementare la elevii de vârstă școlară mică sub aspect cantitativ și calitativ. Criteriile fundamentale sunt: cunoștințele ecologice elementare; trăirile emoționale sau atitudinile de ordin ecologic; abilitățile/ acțiunile și deprinderile ecologice mentale și practice. Cultura ecologică elementară a elevilor de vârstă școlară mică integrează în sine un sistem de cunoștințe, trăiri emoționale sau atitudini și abilități mentale și practice de ordin ambiental.