Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    QUALITY FRAMEWORK OF ACADEMIC COURSES
    (CEP USM, 2022-05-13) Gîncu, Irina
    This article deals with the problems related to the university approaches and efforts for delivering quality training through delivering authentic, updated and relevant academic courses. Universities have to prove commitment to the quality and academic standards of all awards. Curricula and course contents of all university subjects should be answerable to a number of both external and internal bodies and requirements, including student engagement. All university structures have to constantly work to maintain an effective and coherent system of course quality by taking into consideration the European expectations derived through the Bologna Process and the development of the European Higher Education Area, National Quality Frameworks, sector and stakeholders’ good practices, and internal institutional regulations and provisions related to curricula and contents.
  • Thumbnail Image
    Item
    CONSIDERENTE PRIVIND DIMENSIUNEA SUBIECTIVISTĂ A VALORILOR
    (CEP USM, 2013) Gîncu, Irina
    În articol este abordată evoluţia şi configurarea ideii de valoare din perspectiva teoriilor subiectiviste ale valorilor. Aceste teorii au constituit prima reflecţie filosofică despre valoare, care a fost considerată drept sursă a adevărului. Autorul cercetează problema dată analizând teoriile emotiviste, empirismul logic şi voluntarismul, definitivând aportul acestora pentru evoluţia teoriei despre valori.
  • Thumbnail Image
    Item
    ROLUL AUTONOMISMULUI VALORILOR PENTRU SENSUL UMAN
    (CEP USM, 2012) Gîncu, Irina
    Autorul pune în discuţie teoria valorilor din perspectiva obiectivismului filosofic, expunînd ideile cu privire la aceasta înaintate de către Neo-Kantienii Şcolii Filosofice de la Baden. Conceptul de valoare este analizat prin prisma abordărilor lui W.Windelband şi H.Rickert. Se descriu caractersiticele, formele, funcţiile valorilor, precum şi procesul de evaluare a acestora şi impactul teoriei valorilor asupra procesului educaţional.
  • Thumbnail Image
    Item
    DIMENSIUNEA VALORICĂ A COMPETENŢEI PROFESIONALE
    (Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2014) Gîncu, Irina
    În articol este abordat atît conceptul de competenţă, cît şi caracteristicile competenţei profesionale. Competenţa este cercetată din diverse perspective: perspectiva behavioristă; perspectiva generică, care explică diversificarea variaţiilor performanţei; perspectiva cognitivă, care redă competenţa profesională ca o capacitate de acţiune flexibilă şi adaptabilă la diverse contexte şi situaţii problematice. În structura competenţei, atitudinii îi revine rolul determinant, fapt datorat încărcăturii valorice a elementului respectiv. În acest context, competenţa este folosită într-o manieră integratoare şi acţionează cu eficienţă doar dacă este întemeiată pe valori. Ideea suportului valoric al competenţei profesionale este esenţială în formarea profesională actuală, care va face faţă provocărilor noului mileniu, împreună cu conştientizarea importanței de a împărţi valorile şi de a aparţine unui spaţiu social şi cultural comun
  • Thumbnail Image
    Item
    IMPLICAȚII FORMATIVE ÎN INTERIORIZAREA VALORILOR PROFESIONALE
    (CEP USM, 2019) Gîncu, Irina
    În articol este abordată formarea competențelor profesionale în baza unui registru de valori profesionale, căruia se circumscrie procesul de formare profesională. Acest registru, numit referențial valoric profesional, trebuie să constituie un element de structură-cheie al cadrului de referință al unui domeniu de formare profesională, care va deteremina dimensiunile, componentele și conţinuturile unui profil de formare profesională. De asemenea, este argumentat procesul de interiorizare a valorilor prin corelarea cu taxonomia obiectivelor, autorul oferind, în acest sens, un model de valorificare a demersului formativ.
  • Thumbnail Image
    Item
    VALORILE ÎN CONTEXTUL FILOSOFIEI ŞCOLII DE LA BADEN
    (CEP USM, 2014) Gîncu, Irina
    În articol este studiată evoluţia şi configurarea ideii de valoare din perspectiva filosofiei Şcolii de la Baden. Reprezentanţii acesteişcoli, W.Windelband şi H.Rickert, sunt consideraţi fondatorii teoriei valorilor, care şi-au adus aportul prin conceptualizarea şi clarificarea mai multor dimensiuni ale teoriei valorilor. Autorul cercetează această problemă, analizând diverse apecte ale filosofiei sec. al XX-lea, definitivând contribuţ ia acestora pentru evoluţia teoriei despre valori.