Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    IMPLEMENTAREA E-/D-LEARNING IN ȘCOLILE PROFESIONALE TEHNICE DIN REPUBLICA MOLDOVA
    (CEP USM, 2021) Ieșeanu, Dumitru; Bragaru, Tudor
    În situația actuală de criză pandemică, învățarea electronică (e-Learning, distance/d-Learning) devine cea mai atractivă și răspândită formă de educație. Diverse platforme de e-/d-Learning permit învățarea practic a orice, de către oricine, de oriunde este acces la Internet și oricând este necesar individului, conform nivelului de pregătire și constrângerilor personale Implementarea e-/d-Learning necesită anumite infrastructuri/dotări, platforme și instrumente, schimbări organizaționale, pregătirea personalului etc. În lucrare este prezentat un expres-studiu al bunelor practici și experiențe naționale/internaționale din domeniu, precum și al gradului de utilizare e-/d-Learning în școlile profesionale tehnice (ȘPT) din Republica Moldova (RM) cu scopul de a fi trasate unele direcții strategice de dezvoltare durabilă și îmbunătățire a procesului educațional în ȘPT.
  • Thumbnail Image
    Item
    PLANIFICAREA ŞI SPECIFICAREA COLECŢIILOR DE ITEMI ŞI BATERIILOR DE TESTE
    (2012) Bragaru, Tudor
    În ultimul timp e-testele de autor tot mai des sunt utilizate, atât ca tehnică eficientă de evaluare finală sumativă, cât şi ca formă interactivă de învăţare prin (auto)evaluarea formatoare. În vederea atingerii scopului pentru care diferitele teste sunt proiectate, se impun anumite reguli de planificare, specificare, generare a conţinutului lor. În lucrare sunt expuse bune practici şi reguli simple de planificare şi specificare a testelor, de structurare a colecţiilor de itemi, de codificare ierarhică flexibilă a identificatoarelor de itemi şi colecţii şi de generare a variantelor echivalente de teste conform matricelor de specificare.
  • Thumbnail Image
    Item
    NOUA PEDAGOGIE OFERITĂ DE WEB 2.0
    (CEP USM, 2011) Bragaru, Tudor; Marcauţan, Dumitru
    Education is important in any society, because education level determines the standard of living and per capita income. In turn, national education systems heavily depend on the culture of information, effective use of ICT, which support four large areas in modern education: the place, time,schedule, personification. This work presents an overview of synthesis between educational technologies of eLearning based on Web 2.0 and Personal Learning Environment (new pedagogy offered by web2.0), as one of the newest trends in eLearning.
  • Thumbnail Image
    Item
    DEZVOLTAREA RESURSELOR EDUCATIONALE DIGITALE (CADRU METODOLOGIC)
    (CEP USM, 2017) Bragaru, Tudor
    Datorită supraîncărcării informaţionale, erodării rapide a cunoştinţelor, prezentul şi viitorul instruirii universitare se preconizează a fi, în temei, digital, sub formă de mobile (m-learning) sau electronic (e-learning), adesea deschis, informal/nonformal, globalizat şi masificat (MOOCs), accesat la distanţă de pe orice dispozitiv conectabil la Internet: smartphone, iphone, netbook, phablet etc. Chiar dacă dezvoltarea resurselor educaţionale digitale (RED) este ceva mai costisitoare decât resursele tradiţionale, m-/e-learning câştigă tot mai mult spaţiu în formarea universitară şi cea continuă de-a lungul vieţii, creând condiţii mult mai favorabile constrângerilor personale ale cursanţilor legate de spaţiu, locul de muncă, timp, totodată permiţând autorilor o administrare şi actualizare mult mai calitativă şi ieftină. Principalele avantaje oferite de RED sunt determinate de capacităţile TIC moderne de comunicare, extindere a activităţilor auditoriale, stocare/memorare,