Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
8 results
Search Results
Item CONSILIEREA PARENTALĂ – STRATEGIE DE DEZVOLTARE A COMPETENȚEI PENTRU MODUL SĂNĂTOS DE VIAȚĂ LA COPII(CEP USM, 2022-11-29) Blîndul, MihaelaConsilierea este un proces complex ce cuprinde o arie largă de intervenţii care impun o pregătire profesională de specialitate. Termenul „consiliere” descrie relaţia interumană de ajutor dintre o persoană specializată, consilierul, şi o altă persoană care solicită asistenţă de specialitate, clientul. Relaţia dintre consilier şi persoana consiliată este una de alianţă, de participare şi colaborare reciprocă. În acest sens, consilierea poate fi abordată ca fiind o formă de dezvoltare a competenței pentru modul sănătos de viață la copii prin intermediul părinților, deoarece în societatea actuală tot mai mult apare necesitatea consilierii părinților în vederea educației pentru sănătate. Consilierea parentală este un demers educaţional-formativ specific: sarcina esenţială a consilierului nu se reduce doar la actul de a instrui, ci, mai degrabă, la cel de a sprijini părinţii pentru ca ei să se ajute independent în adoptarea unui mod de viață sănătos pentru a-l transmite ulterior acestuia generațiilor viitoare, deoarece formarea personalităţii copilului este un proces continuu şi de durată, iar rolul primordial îl are familia, punând bazele unui comprtament pro-sănătate, unui stil de viață sănătos prin propriul exemplu. Or, potrivit cercetătorilor, o competență este un sistem funcţional integrativ ce cuprinde trei componente: cunoștințe, capacităţi, abilităţi, ceea ce necesită implementarea acestora în practică și în situații concrete; altfel se rămâne la o ,,sumă” de cunoștințe, capacităţi, abilităţi, caz în care nu poate fi vorba de dezoltarea competenței.Item INFLUENŢA FAMILIEI ASUPRA MODULUI SĂNĂTOS DE VIAŢĂ A COPIILOR(Satratum Plus, 2024) Blîndul, MihaelaArticolul reprezintă un studiu teoretic al conceptului de mod sănătos de viaţă, abordat prin prisma Educaţiei pentru sănătate, precum şi sunt prezentarea aspectelor de influenţă a familiei cu privire la acest aspect. Modul sănătos de viaţă se formează şi se dezvoltă prin intermediul educaţiei pentru sănătate, iar baza acesteia de formare, dezvoltare şi valorificare o reprezintă familia. Relaţia familială influenţează dezvoltarea modului sănătos de viaţă, valorificând astfel gradul atitudinii pro-sănătate şi stilului sănătos de viaţă implementat pe parcursul vieţii.Item THE DEVELOPING OF MOTIVATION FOR A HEALTHY LIFESTYLE FOR PUPILS(CEP USM, 2023) Blîndul, MihaelaThe article addresses the dimension of motivation for developing healthy lifestyles in students. Motivation is formed by a combination of different factors, including: needs and desires, goals, rewards and punishments, emotions, personal values, social influence. Intrinsic motivation is the basis for the formation and development of a healthy lifestyle and the achievement of desired, long-term results. Thus, motivation plays a key role in maintaining interest in learning and exploration by managing and regulating effort, even when obstacles arise. This requires strong awareness, willpower and perseverance. Therefore an important aspect in the context of adopting a health-focused lifestyle is the formation and development of motivation, as an essential foundation for achieving goals.Item DIMENSIUNILE COMPETENȚEI PENTRU MODUL SĂNĂTOS DE VIAȚĂ LA ELEVII DE VÂRSTĂ ȘCOLARĂ MICĂ(CEP USM, 2022-11-10) Blîndul, MihaelaItem REPERE TEORETICE ALE DEZVOLTĂRII COMPETENŢEI PENTRU MODUL SĂNĂTOS DE VIAŢĂ(CEP USM, 2021) Blîndul, MihaelaThe article is a theoretical study of the development of competence for a healthy lifestyle, approached from the perspective of attitude and behavior received from family of origin and its connection with the subsequent lifestyle of the individual. However, the multitude of changes requires adaptation as soon as possible to social conditions, and this must be done achieved from an early age and also in a way that is as environmentally friendly and beneficial to health.Item ASPECTS IN DEFINING THE CONCEPT AND DEVELOPING COMPETENCY FOR A HEALTHY WAY OF LIFE FOR YOUNG SCHOOL STUDENTS THROUGH THE PRISM OF THE SCHOOL-FAMILY PARTNERSHIP(CEP USM, 2022) Blîndul, MihaelaThe article is a theoretical study of the concept of competence for healthy lifestyle, approached through the prism of Health Education, as well as aspects of the development of competence for healthy lifestyle for young school children through the prism of school-family partnership. The competence for healthy lifestyle can be formed and developed through health education, and can be valued in the school and in the family, because, the school can develop the competence of a healthier way of life more at the theoretical level, but the family has the task to implement and develop it at a practical level, the result being the formation, development of a pro-health culture and the improvement of health through concrete responsible actions at the physical, mental, social level.Item CONSILIEREA PARENTALĂ – STRATEGIE DE EFICIENTIZARE A RELAŢIILOR INTRAFAMILIALE(CEP USM, 2019) Blîndul, MihaelaIn this article is presented the results of a research on the process of improving of intrafamily relationships. The process of improving of intrafamily relationships it is possible if identifies the intrafamily style of communication and aplicate the program of parental counseling for development the parental`s communicational skills.Item CARACTERISTICI ALE MODULUI SĂNĂTOS DE VIAȚĂ CONTEMPORAN(CEP USM, 2021) Blîndul, MihaelaArticolul reprezintă un studiu teoretic al modului sănătos de viață, abordat din perspectiva și tendințele societății actuale, fiind relevate și caracteristicile acestuia. Or, multitudinea schimbărilor impune adaptarea cât mai rapidă la condițiile sociale, iar acesta trebuie să se realizeze într-un mod cât mai ecologic și benefic pentru sănătate.