Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
2 results
Search Results
Item CONSILIEREA PARENTALĂ – STRATEGIE DE DEZVOLTARE A COMPETENȚEI PENTRU MODUL SĂNĂTOS DE VIAȚĂ LA COPII(CEP USM, 2022-11-29) Blîndul, MihaelaConsilierea este un proces complex ce cuprinde o arie largă de intervenţii care impun o pregătire profesională de specialitate. Termenul „consiliere” descrie relaţia interumană de ajutor dintre o persoană specializată, consilierul, şi o altă persoană care solicită asistenţă de specialitate, clientul. Relaţia dintre consilier şi persoana consiliată este una de alianţă, de participare şi colaborare reciprocă. În acest sens, consilierea poate fi abordată ca fiind o formă de dezvoltare a competenței pentru modul sănătos de viață la copii prin intermediul părinților, deoarece în societatea actuală tot mai mult apare necesitatea consilierii părinților în vederea educației pentru sănătate. Consilierea parentală este un demers educaţional-formativ specific: sarcina esenţială a consilierului nu se reduce doar la actul de a instrui, ci, mai degrabă, la cel de a sprijini părinţii pentru ca ei să se ajute independent în adoptarea unui mod de viață sănătos pentru a-l transmite ulterior acestuia generațiilor viitoare, deoarece formarea personalităţii copilului este un proces continuu şi de durată, iar rolul primordial îl are familia, punând bazele unui comprtament pro-sănătate, unui stil de viață sănătos prin propriul exemplu. Or, potrivit cercetătorilor, o competență este un sistem funcţional integrativ ce cuprinde trei componente: cunoștințe, capacităţi, abilităţi, ceea ce necesită implementarea acestora în practică și în situații concrete; altfel se rămâne la o ,,sumă” de cunoștințe, capacităţi, abilităţi, caz în care nu poate fi vorba de dezoltarea competenței.Item REPERE TEORETICE ALE DEZVOLTĂRII COMPETENŢEI PENTRU MODUL SĂNĂTOS DE VIAŢĂ(CEP USM, 2021) Blîndul, MihaelaThe article is a theoretical study of the development of competence for a healthy lifestyle, approached from the perspective of attitude and behavior received from family of origin and its connection with the subsequent lifestyle of the individual. However, the multitude of changes requires adaptation as soon as possible to social conditions, and this must be done achieved from an early age and also in a way that is as environmentally friendly and beneficial to health.