Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 17
  • Thumbnail Image
    Item
    COMUNICAREA DIDACTICĂ VERSUS STRATEGIA DIDACTICĂ: ABORDAREĂ DIHOTONOMICĂ
    (Tipografia "Centrografic", 2016) Guţu, Vladimir; Țurcanu, Carolina
    In the article dealing with the communication given teaching and trends of development of this concept. At the same time it addresses the interaction and interconnection dichotomy teaching communication strategies and teaching strategies. It establishes the existence of several models of interaction between these two phenomena, which led to formulate a regularity: the type of communication determines the type of teaching strategy.
  • Thumbnail Image
    Item
    MANAGERIAL ACTIONS FOR ACHIEVING CONTINUITY AND INTERCONNECTION BETWEEN CYCLES OF HIGHER EDUCATION
    (Editografica, 2018) Țurcanu, Carolina
    In the given article some theoretical and methodological aspects of redimensioning the institutional university management are grounded in order to ensure continuity and interconnection between higher education cycles addressing them in the context of postmodernity and changes in the internal and external environment of the higher education institutions. Based on them, some concepts/provisions for managerial framework are formulated in order to achieve continuity and interconnection between the cycles of higher education. Also, the current state of achieving continuity and interconnection between higher education cycles is shown on the basis of analysing the opinions of institutional managers and teachers concerning the efficiency of achieving continuity between the cycles of higher education on different dimensions.
  • Thumbnail Image
    Item
    AUTOINSTRUIREA – FORMA DE MANIFESTARE A ACTIVISMULUI COGNITIV AL STUDENȚILOR
    (CEP USM, 2016) Paiu, Mihai; Repida, Tatiana; Țurcanu, Carolina
  • Thumbnail Image
    Item
    EVALUAREA – COMPONENTĂ A PROCESULUI DE INSTRUIRE ÎN CONTEXTUL ASIGURĂRII CONEXIUNII ȘI CONTINUITĂȚII ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL SUPERIOR
    (CEP USM, 2018) Repida, Tatiana; Paiu, Mihail; Țurcanu, Carolina; Vasilache, Corina
    În prezentul articol se examinează evaluarea în contextul asigurării conexiunii și continuității în procesul de instruire în școala superioară
  • Thumbnail Image
    Item
    CONEXIUNE ȘI CONTINUITATE ÎN ORGANIZAREA PROCESULUI DE INSTRUIRE ÎN ȘCOALA SUPERIOARĂ
    (CEP USM, 2018) Repida, Tatiana; Paiu, Mihail; Țurcanu, Carolina
    În articol este argumentată abordarea realizării interconexiunii și continu ității procesului didactic (componenta Metodologia de predare-învățarea) în învățământul superior.Accentul este plasat pe aplicații în cadrul cursurilor și seminarelor, pe învățare prin proiecte, pe utilizarea Tehnologiilor Informaționale și Comunicaționale (TIC) în procesul didactic.Se analizează opiniile studenților referitor la rolul pe care îl au metodele de predare-învățare în programul de studii universitare.
  • Thumbnail Image
    Item
    ORGANIZAREA PROCESULUI DIDACTIC ÎN ŞCOALA SUPERIOARĂ DIN PERSPECTIVA CONEXIUNII ŞI CONTINUITĂŢII METODOLOGIEI DE PREDARE-ÎNVĂŢARE
    (CEP USM, 2017) Repida, Tatiana; Paiu, Mihail; Țurcanu, Carolina
    În articol sunt analizate opiniile studenţilor privind procesul de instruire în învăţământul superior, referitor la metodologia predării-învăţării. Studiul realizat empiric denotă că continuitatea în aplicarea metodologiei didactice constă în conștientizarea de către cadrele didactice a caracterului dinamic al metodologiei instruirii: diversificarea și combinarea strategiilor didactice în raport cu profilul de pregătire a specialiștilor, finalitățile/competențele, conținuturile, caracteristicile individuale ale studentului, experiențele acumulate, condițiile în care se desfășoară procesul educațional.
  • Thumbnail Image
    Item
    CADRUL NORMATIV/REGLATOR PRIVIND DOMENIILE DE FORMARE PROFESIONALĂ, SPECIALITĂȚI, CALIFICĂRI ȘI OCUPAȚII: PROBLEME DE INTERCONEXIUNE ȘI IMPLEMENTARE
    (CEP USM, 2017) Guțu, Vladimir; Paiu, Mihail; Țurcanu, Carolina; Repida, Tatiana; Toma, Natalia
    În articolul dat pentru prima dată este abordată problema privind interconexiunea și corelarea Nomenclatorului domeniilor de formare profesională și al specialităților, a Cadrului Național al Calificărilor și a Clasificatorului ocupațiilor, precum și particularitățile implementării acestor documente în învățământul superior. Accentul se va pune pe analiza funcționalității acestor documente de politici în contextul structurării învățământului superior în trei cicluri:licență, masterat, doctorat. Vor fi analizaţi factorii ce provoacă dizfuncționalități în acest sens pe piața muncii, dar și în sistemul de învățământ superior.
  • Thumbnail Image
    Item
    POLITICI EDUCAȚIONALE – DIMENSIUNE A CONEXIUNII ȘI CONTINUITĂȚII ÎNTRE CICLURI ALE ÎNVĂȚĂMÂNTULUI SUPERIOR
    (CEP USM, 2017) Paiu, Mihail; Repida, Tatiana; Țurcanu, Carolina
    În articol sunt abordate unele componente ale politicilor educaţionale ca dimensiune indispensabilă în asigurarea conexiunii şi continuităţii între ciclurile învăţământului superior în contextul necesităţii de a adapta formarea profesio-nalăla cerinţele pieţei muncii. Este specificatrolul şi importanţa acordării serviciilor de sprijin în proiectarea carierei, accentul fiind pus pe prioritatea acestora în formarea şi dezvoltarea unei culturi antreprenoriale în cadrul învăţământului universitar.
  • Thumbnail Image
    Item
    PSIHOPEDAGOGIE: SPRE O NOUĂ ȘTIINȚĂ A EDUCAȚIEI
    (Universitatea de Stat din Tiraspol, 2017) Guțu, Vladimir; Țurcanu, Carolina
    În articolul dat se încearcă fundamentarea constituirii unei discipline în structura Științelor ale Educației, numită psihopedagogie. Accentul se pune pe identificarea modalităților de stabilire a conexiunilor dintre pedagogie și psihologie și a construcției unei paradigme științifice – psihopedagogie. Sunt deduse particularitățile și funcțiile psihopedagogiei, dar și statutul psihopedagogului în instituțiile de învățământ.