4. Publicaţii didactice şi metodice
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/27
Browse
2 results
Search Results
Item PROTECȚIA INTERESELOR ECONOMICE ALE CONSUMATORILOR: NOTE DE CURS (ÎN SCHEME)(CEP USM, 2020) Plotnic, OleseaScopul principal urmărit la elaborarea Notelor de curs în scheme este concretizat prin formarea şi dezoltarea următoarelor competențe profesionale: cunoaşterea conceptelor, teoriilor, paradigmelor şi a metodologiei din domeniul juridic; utilizarea cunoştințelor în culegerea datelor şi informațiilor referitoare la probleme concrete de drept; aplicarea legislației Republicii Moldova, a altor instrumente juridice europene şi internaționale; aplicarea tehnicilor şi instrumentelor specifice din domeniul juridic în soluționarea problemelor de ordin practic; exprimarea viziunilor proprii față de reglementări sau coliziuni de drept; utilizarea de tehnici, metode şi procedee în vederea formulării soluțiilor interpretative ale normelor juridice; formularea propunerilor în vederea perfecționării cadrului legal existent; îndeplinirea la termen, riguroasă şi responsabilă, în condiții de eficiență şi eficacitate, a sarcinilor profesionale, cu respectarea principiilor eticii juridice; utilizarea eficientă a resurselor de comunicare, a surselor de formare profesională asistată, atât în limba română, cât şi într-o limbă de circulație internațională.Item DREPTUL PROPRIETĂȚII INTELECTUALE: NOTE DE CURS(CEP USM, 2021) Plotnic, Olesea; Crudu, Rodica; Mogol, Natalia; Cimil, DorinDreptul proprietății intelectuale constituie o disciplină la nivel de licență și de master, având ca obiect de studiu relațiile în domeniul apariției, utilizării și protecției obiectelor de proprietate intelectuală. Proprietatea intelectuală este un set de drepturi exclusive ale unui cetățean sau ale unei entități juridice asupra rezultatelor activității creative, intelectuale, precum și asupra mijloacelor de individualizare a persoanelor fizice și juridice, a produselor, a lucrărilor și a serviciilor (denumirea companiei, marca de produs, marca de serviciu etc.) echivalat cu acestea conform regimului juridic. Globalizarea comerțului şi intensificarea comerțului online impun schimbarea abordărilor privind supravegherea şi protecția proprietății intelectuale prin aplicarea eficientă a mecanismelor și a instrumentelor juridice și/sau economice.