2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/49
Browse
3 results
Search Results
Item COMUNICAREA TELEVIZUALĂ DE MEDIERE(2022) Stepanov, GeorgetaDemersul de socializare al mass-mediei include o paletă variată de activități jurnalistice, printre care și medierea jurnalistică, care este un proces voluntar ce asigură formarea cadrelor flexibile de expunere și de dezbatere a problemelor și conflictelor sociale. Acest gen de activitate mediatică cel mai des se realizează prin intermediul jurnalismului televizual. Scopul cercetării realizate în cadrul acestui studiu rezidă în conceptualizarea comunicării televizuale de mediere și în proiectarea profilului identitar al acesteia în contextul mediatic contemporan. În vederea îndeplinirii acestui deziderat, efortul investigativ a fost orientat să explice esența activității jurnalistice de mediere, în general, și a comunicării televizuale de mediere, în particular, precum și specificitatea acesteia prin descrierea principalelor însemne, caracteristici, misiuni etc. Studiul de caz a fost realizat în baza emisiunilor Vorbește Moldova și Время правды (Timpul adevărului) de la postul de televiziune Prime.Item PROGRAMUL DE TELEVIZIUNE PE TEMA SĂNĂTĂȚII: O ABORDARE STRUCTURAL-DISCURSIVĂ(CEP USM, 2023) Rusnac, LudmilaPopularitatea programelor de televiziune pe subiecte de sănătate este argumentată de interesul constant al telespectatorilor față de domeniul sănătății și al medicinii, coroborat și cu tendințele timpului de a acorda mai multă atenție educației în domeniul sănătății și modului sănătos de viață. Pe parcursul evoluției sale, programul de televiziune pe tema sănătății a configurat particularități noi, pentru că și funcțiile pe care le realizează s-au extins și pe alocuri chiar s-au bifurcat: dacă la începuturi acest gen de emisiune urmărea obiectivul de a informa populația, de a o educa, de a o familiariza cu spectrul problemelor de sănătate și pașii pe care ar trebui să-i întreprindă la primele simptome ale maladiei, actualmente acest gen de conținuturi se îndepărtează de caracterul științific-popularizator rigid și acced la o zonă a spectacolului, acolo unde telespectatorul găsește emoții și impresii. În timp, structura acestor produse televizuale s-a modificat, au apărut formate noi, care au fost preluate la scară largă de către televiziunile din diferite țări.Item O ABORDARE PRAXIOLOGICĂ ASUPRA STRATEGIILOR DE CONSTRUCȚIE A DISCURSULUI TELEVIZUAL ÎN TALK-SHOW(CEP USM, 2022) Rusnac, LudmilaProgramele de televiziune în formatul talk-show-ului social, sub aspect conținutal, tot mai mult etalează viața de zi cu zi și poveștile oamenilor obișnuiți, motiv pentru care telespectatorii manifestă un interes stabil pentru astfel de produse de televiziune. Unul dintre secretele ratingului ridicat al acestui gen de content de televiziune este scoaterea în evidență a istoriilor reale, particulare, pe alocuri neobișnuite, dar interesante, captivante și atât de comune; or, fiecare om cunoaște sentimentul de iubire, dezamăgire, ură, trădare, indignare, compasiune, răzbunare etc. Subiecte uzuale sunt cele ce reflectă domeniul social: violența în familie, alcoolismul, stigmatizarea, proceduri de divorț, privarea de drepturi părintești, criminalitate, suicid, prostituție, relațiile interetice ș.a. Sub aspect discursiv, limbajul eroilor abundă în elemente de oralitate, cu precădere rusisme, regionalisme și cuvinte populare, sunt promovate stereotipuri, prin aceasta fiind justificate prejudecățile existente la nivel de societate.