2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/49

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    REPORTERUL TV CA „PROFESIONIST AL PRIVIRII”
    (CEP USM, 2023) Țurcanu, Dumitru
    Un criteriu fundamental în realizarea reportajului de televiziune este participarea nemijlocită a autorului la eveniment. Complexitatea, amploarea, profunzimea, veridicitatea, echilibrul, imparțialitatea reflectării, dar și înțelegerea acestui eveniment, depind în cea mai mare măsură de gradul de documentare a reporterului, de capacitatea, iscusința și talentul acestuia de a vedea acțiunile, personajele, actorii în toate dimensiunile spațiale, temporale, cognitiv - emotive și spectaculare ale realității, prezentată în media tv. Dihotomia reflectării realității obiective printr-o abordare subiectivă a evenimentului de către reporterul de televiziune, urmează, în temeiul rigorilor de profesionalism jurnalistic, să fie soluționată în favoarea intereselor unui public cât mai larg.
  • Thumbnail Image
    Item
    PROGRAMUL DE TELEVIZIUNE PE TEMA SĂNĂTĂȚII: O ABORDARE STRUCTURAL-DISCURSIVĂ
    (CEP USM, 2023) Rusnac, Ludmila
    Popularitatea programelor de televiziune pe subiecte de sănătate este argumentată de interesul constant al telespectatorilor față de domeniul sănătății și al medicinii, coroborat și cu tendințele timpului de a acorda mai multă atenție educației în domeniul sănătății și modului sănătos de viață. Pe parcursul evoluției sale, programul de televiziune pe tema sănătății a configurat particularități noi, pentru că și funcțiile pe care le realizează s-au extins și pe alocuri chiar s-au bifurcat: dacă la începuturi acest gen de emisiune urmărea obiectivul de a informa populația, de a o educa, de a o familiariza cu spectrul problemelor de sănătate și pașii pe care ar trebui să-i întreprindă la primele simptome ale maladiei, actualmente acest gen de conținuturi se îndepărtează de caracterul științific-popularizator rigid și acced la o zonă a spectacolului, acolo unde telespectatorul găsește emoții și impresii. În timp, structura acestor produse televizuale s-a modificat, au apărut formate noi, care au fost preluate la scară largă de către televiziunile din diferite țări.
  • Thumbnail Image
    Item
    TENDINŢE ŞI PARTICULARITĂŢI ALE EMISIUNII DE DIVERTISMENT DIN SPAŢIUL TELEVIZUAL AUTOHTON
    (CEP USM, 2020) Rusnac, Ludmila
    The commercial vector guides the activity of television stations. The struggle for audience and the native human interest for all that is unusual and spectacular is the conjuncture that argues that entertainment programs occupy the largest sector in the television broadcast. The entertainment sector includes those programs with specific content, in which the public is informed, at the same time enjoys, and relaxes. The programs differ as format, concept and structure, starting with family talk shows and finalizing with game shows, which record a spectacular audience rate among native viewers. In the case of talk shows, the most talked about are the family talks, the native product being the talk show „Vorbeşte Moldova” (PRIME). In terms of quantity, the shows of different types prevail, in this category being included the most programs - native product.
  • Thumbnail Image
    Item
    REPORTAJUL CA GEN AL SPECTACULARULUI
    (CEP USM, 2020) Țurcanu, Dumitru
    Reportage, as an informative species, is the one that transmits the atmosphere, the details and the semnification of the event. Either newspaper, radio or TV, they use different means and techniques of presenting. The one technique that applies to all of them is the presence of the journalist at the event. This is a mandatory for this species because it contributes to the transmission of the event by reffering to facts, dates, figures, witnesses, participants, but also to our attraction, the consumers, in the center of the event. This happens despite the emotions and the feelings of the reporter. For the TV reportage, thanks to the sound, image and perword the reporter creates and shares a true show. The shows persuasion potential can contribute to a more profound understanding of the event, but also can change the initial message of the product, leading to manipulation.