2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/49

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    ELEMENTE STRUCTURALE ȘI COMPOZIȚIONALE ALE IMAGINII ÎN TEXTELE JURNALISTICE INFORMATIVE
    (CEP USM, 2023) Toacă, Mariana
    Odată cu dezvoltarea tehnologiilor digitale s-a dezvoltat considerabil presa, venind cu informație vizuală care ajută textele jurnalistice să fie mai credibile. Materialele jurnalistice care apar astăzi în presă sunt îmbunătățite considerabil față de acele materiale care apăreau în secolul al XVII-lea. Imaginile au puterea de a completa informația, de a-i convinge pe cititori că informația este credibilă. Fotografiile sunt parte componentă a genului jurnalistic, ele atrag atenția, captează interesul consumatorului de media, îl determină să lectureze textul etc. Fotografia este un instrument de comunicare, așa cum textul jurnalistic transmite un mesaj, o compoziție fotografică este valoroasă atunci când reușește să spună ceva. Imaginile fotografice au o inestimabilă valoare deoarece la momentul publicării lor transmit informații despre eveniment și odată cu trecerea timpului imortalizează informațiile despre oameni, evenimente din istorie. Procesul de selectare a fotografiilor potrivite este foarte important, jurnalistul trebuie să țină cont de câțiva factori: impactul fotografiei; calitatea fotografiei; plasarea în text. Legenda fotografiei este inevitabilă pentru a nu produce confuzii, nedumeriri, dezinformare etc. La fel de importantă ca elementele structurale și compoziționale menționate mai sus este păstrarea acurateței imaginii în urma prelucrării digitale.
  • Thumbnail Image
    Item
    IMAGINEA – ELEMENTUL DE FUZIUNE DINTRE TELEVIZIUNE ȘI PRESA TIPĂRITĂ
    (CEP USM, 2022) Guzun, Mihail
    Autorul și-a propus să examineze imaginea fotografică ca element de fuziune dintre două instituții constituente ale sistemului mediatic, și anume – presa scrisă și televiziunea. Fiecare dintre aceste două „instrumente/ canale” ale massmediei dispune de modalitățile sale specifice de reflectare a realității (bunăoară, la presa print și designul are o pondere comunicativă importantă), dar totodată pot fi identificate și elemente comune pentru ambele părți. Unul dintre aceste elemente este imaginea (fotografia, infograficele) care, după unii experți, valorează cât un text alcătuit dintr-o mie, ba chiar din trei mii de cuvinte. Imaginea este ceea ce „leagă împreună”, într-un ansamblu ambele părți, este, în viziunea autorului, componenta care îngemănează mesajul „tipărit” cu mesajul „televizat”.