4. Publicaţii didactice şi metodice

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/118

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Thumbnail Image
    Item
    JURNALISMUL SOCIAL: ASPECTE DEFINITORII
    (CEP USM, 2015) Stepanov, Georgeta
  • Thumbnail Image
    Item
    JURNALISMUL DE INFORMARE: NOTE DE CURS
    (CEP USM, 2017) Guzun, Mihail; Gorincioi, Gheorghe
    Prezenta lucrare vine în ajutorul studenților-ziariști pentru a însuși multitudinea de deprinderi profesionale necesare în viitoarea activitate practică. A fost utilizată metoda comparativă în identificarea genurilor de informare: ce au comun și prin ce se deosebesc, care sunt modalitățile și tehnologiile de documentare, redactare, revizuire a textului, deja, scris. Exemplele aduse din presa curentă și din opera ziaristică a unor autori consacrați au drept scop elucidarea aspectelor teoretice ale apariției și evoluției jurnalismului de informare, de utilizare eficientă a genurilor în practica redacțională. Ajustarea corelației dintre reperele teoretice și practice, efectiv, deschide perspectiva realizării unui text jurnalistic adecvat evenimentului, în speranța de a satisface așteptările unui public larg de cititori.
  • Thumbnail Image
    Item
    GHID METODIC PENTRU STAGIILE DE PRACTICA LA SPECIALITATEA ŞTIINŢE ALE COMUNICĂRII
    (CEP USM, 2017) Dorogan, Valentin
    Stagiile de practică la specialitatea Științe ale Comunicării constituie o etapă importantă în formarea profesională a viitorilor jurnalişti.
  • Thumbnail Image
    Item
    GHID METODIC PENTRU STAGIILE DE PRACTICĂ LA SPECIALITATEA JURNALISM
    (CEP USM, 2017) Stepanov, Georgeta; Tacu, Mariana
    Stagiile de practică la specialitatea Jurnalism constituie o etapă importantă în formarea profesională a viitorilor jurnalişti.Practica de inițiere în specialitate – primul stagiu de practică realizat de către viitorii jurnaliști – oferă studenților anului I posibilitatea de a aplica în practică cunoștințele privind aspectele conceptuale și cele funcționale ale instituțiilor mediatice și ale colectivelor redacționale, precum și abilitățile de realizare a materialelor informative. Stagiul pune în corelaţie aspectele teoretice, valorificate în cadrul orelor de curs și de seminar, cu cele practice acumulate în cadrul orelor de laborator, modulul în sine fiind unul gradual. În cadrul acestuia, studenții se familiarizează cu structura redacției, cu atribuțiile de funcție ale jurnaliștilor, cu activitățile de organizare și de planificare a actului de creație, cu acțiunile reporterilor pe teren, cu procesul de redactare a materialelor jurnalistice și formele de me- diatizare ale acestora.Practica de inițiere în specialitate poate fi realizată în cadrul tuturor tipurilor de instituții mediatice, prioritate având cele din presa tipărită, portalurile online și agențiile de știri.
  • Thumbnail Image
    Item
    ELABORAREA TEZELOR DE LICENŢĂ ŞI DE MASTER: GHID METODIC
    (CEP USM, 2017) Stepanov, Georgeta; Tacu, Mariana
    Prezentul Ghid îşi propune să conceptualizeze metodologia de ela- borare, susţinere şi evaluare a tezelor de licenţă şi de master în cadrul Facultăţii Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării, specialitatea Jurnalism. Elaborat în conformitate cu prevederile Ghidului metodic universitar pentru perfectarea tezelor de licenţă/master şi ajustat la specificitatea fenomenului mediatic contemporan, dar şi la obiectivele fundamentale ale învăţământului superior în domeniul jurnalismului, ghidul este destinat licenţiaţilor, masteranzilor de la specialitatea Jurnalism, dar şi cadrelor didactice de la Departamentul Teoria şi Practica Jurnalismului şi Departamentul Radio şi Televiziune. Obiectivul ghidului constă în stabilirea regulilor generale privind conceperea, elaborarea şi susţinerea tezelor de licenţă şi de master.