Browsing by Author "Tugarev, Laura"
Now showing 1 - 19 of 19
- Results Per Page
- Sort Options
Item ANALIZA CRITICĂ A PRESEI: SUPORT DE CURS(CEP USM, 2022) Tugarev, LauraAnaliza critică a presei este un curs teoretico-practic ce se referă la procesul de accesare, analizare, evaluare şi interpretare a mesajelor într-o varietate de moduri şi forme mediatice. Această disciplină îşi propune să asigure formarea profesională a viitorilor jurnalişti prin oferirea instrumentelor de analiză critică a conţinuturilor mediatice, cultivând abilităţi şi competenţe specifice pentru a identifica informarea corectă şi pentru a dejuca persuasiunea, manipularea, dezinformarea, fake news-ul, deepfake-ul sau/şi propaganda în materialele de presă. Scopul disciplinei constă în formarea unei viziuni de ansamblu asupra tehnicilor de realizare a articolelor jurnalistice şi de recunoaştere a informaţiilor înşelătoare, false sau incomplete; totodată, de evaluare a produselor mediatice prin utilizarea unor strategii relevante.Item ART JURNALISMUL ÎN PRESA SCRISĂ DIN REPUBLICA MOLDOVA: FUNCȚII ȘI CONȚINUT(2018) Tugarev, Laura; Stepanov, GeorgetaScopul lucrării constă în cercetarea condițiilor de manifestare a art jurnalismului în presa scrisă din Republica Moldova și în identificarea funcțiilor, conținuturilor și formelor de expresie ale produselor culturale care apar în publicațiile periodice generaliste și în cele specializate.Item ARTA INTERVIULUI CULTURAL: SPECIFIC, CONŢINUT ŞI TEHNICI DE REALIZARE(CEP USM, 2015) Tugarev, LauraOrice interviu cultural trebuie să trezească următoarele întrebări: În ce constă noutatea pentru cititor? Ce aspecte din tematica culturală dorim să dezvoltăm în interviu? Tema propusă pentru abordare, asigură ea oare varietate şi interes pentru lectură? Găsim interviul cultural ca o specie a genului publicistic care se face văzut tot mai des în paginile ziarelor de profil sau în paginile tematice ale cotidienelor, având menirea să informeze, să culturalizeze şi să relaxeze. Prin intermediul unui dialog viabil se pun în vileag abilităţile profesioniste veritabile ale jurnalistului, pentru că de modul abordării, de felul de a adresa întrebări, precum şi de atmosfera de comunicare stabilită cu intervievatul va ţine buna desfăşurare a interviului propriu-zis.Item CHATGPT – UN NOU INSTRUMENT AL INTELIGENȚEI ARTIFICIALE(CEP USM, 2024) Tugarev, LauraÎn ultimele decenii, internetul și derivatele acestuia au schimbat semnificativ viața și activitatea umană. Dezvoltarea tehnologiilor informaționale a contribuit la apariția mai multor inovații. ChatGPT este un nou instrument al inteligenţei artificiale, dezvoltat în anul 2022, care se înscrie în șirul metamorfozelor generate de evoluția internetului, roboticii, tehnologiei, digitalului etc. În acest articol sunt elucidate specificul și particularitățile chatbot-ului conceput de OpenAI, numit ChatGPT.Item CREATIVITATEA ARTISTICĂ CA ELEMENT AL CONŢINUTURILOR PRODUSELOR DE ART JURNALISM(CEP USM, 2018) Tugarev, LauraItem CREATIVITATEA ÎN JURNALISM(CEP USM, 2022-11-10) Tugarev, LauraItem DEEPFAKE - FABRICAREA REALITĂȚII CU AjUTORUL INTELIGENȚEI ARTIFICIALE(2022) Tugarev, LauraDezvoltarea tehnologiilor informaționale au formatat parametrii realității. Pătrunse în diverse sfere ale activității umane, acestea schimbă modul de percepere, de interacțiune, de socializare dintre indivizi și grupurile sociale și chiar produc modificări în câmpul comportamental și cel acțional al omului. Prezentul articol reliefează valențele fenomenului deepfake, care a pătruns în spațiul informațional virtual și a căpătat extensiune în ultimii ani. Pe măsură ce tehnologia inteligenței artificiale este folosită în modificarea sau/și fabricarea realității, devine tot mai dificil de a identifica manipu- larea, dezinformarea în mediul online. În această ordine de idei, este imperios de a cerceta specificitatea acestui concept și totodată, de a cartografia un set de acțiuni care ar preveni și ar diminua acest fenomen.Item DIVERTISMENTUL ÎN SPAȚIUL MEDIATIC ONLINE(CEP USM, 2020) Tugarev, LauraItem EDUCAȚIA MEDIA ȘI ROLUL EDUCATIV AL PRESEI PENTRU COPII(CEP USM, 2023) Tugarev, LauraThis article highlights the role and functions of the media, as well as its educational mission. The media for children in the Republic of Moldova is a young one, but extremely necessary for the development and cultivation of the values of the young generation, as well as the need to promote media education and outline a critical thinking for young people to decipher the public space, to later campaign for a democratic and open society. First of all, we consider that children's media should culturalize and educate children and youth, by delivering quality, healthy, beneficial content for their harmonious development.Item EDUCAȚIA MEDIATICĂ ȘI DOCUMENTAREA ÎN CONTEXTUL PANDEMIEI COVID-19(CEP USM, 2021-02-24) Tugarev, LauraItem ESENŢA ŞI PARTICULARITĂŢILE JURNALISMULUI CULTURAL(CEP USM, 2014) Tugarev, LauraItem FACEBOOK CA PLATFORMĂ DE PROMOVARE A IMAGINII CADRULUI DIDACTIC(2023) Tugarev, LauraApariția rețelelor de socializare a schimbat modul și formatul de promovare în spațiul virtual. Acest articol prezintă importanța, rolul și instrumentele disponibile în Metaacebook care pot contribui la formarea, menținerea și promovarea imaginii unui cadru didactic. Vocea brandului, fie a personalității cadrului didactic, fie a instituției din care face parte, trebuie să fie prezentă în mintea beneficiarilor (publicului), iar online-ul, prin rețelele de socializare, ajută la înfăptuirea rapidă și eficientă al acestui deziderat, totodată, în această lucrare sunt evidențiate și modalitățile practice de promovare peItem MANIPULAREA – ASPECTE CONCEPTUALE(CEP USM, 2021) Tugarev, LauraItem METODE DE PROMOVARE A IMAGINII INSTITUȚIONALE PE REȚELELE DE SOCIALIZARE(CEP USM, 2023) Tugarev, LauraItem NEGOCIEREA ŞI MEDIEREA CONFLICTELOR: GHID METODIC(CEP USM, 2022) Tugarev, LauraDisciplina academică Negocierea şi medierea conflictelor este o componentă indispensabilă a procesului de formare profesională a specialiştilor în domeniul mediatic-comunicaţional şi un element constitutiv al planului de învăţământ la specialităţile Jurnalism şi Procese mediatice şi Comunicare şi Relaţii publice, Ciclul I, Licenţă.Lucrarea metodică de faţă reprezintă şi un exerciţiu util de iniţiere în disciplină. Reieşind din specificul procesului de predare învăţare, ea pune la dispoziţia studenţilor resurse teoretice selectate riguros şi bine organizate, repere metodologice de lucru în cadrul prelegerilor, seminarelor, dar şi al lucrului individual, precum şi instrumente practice de bază care urmează a fi utilizate de viitorii specialişti în jurnalism şi comunicare.Item REFLECTAREA TURISMULUI ÎN MEDIUL ON-LINE(CEP USM, 2019) Tugarev, LauraItem REPORTAJUL CULTURAL: ASPECTE DEFINITORII ŞI ASERŢIUNI EXPLICATIVE(CEP USM, 2016) Tugarev, LauraReportajul cultural face parte din categoria genurilor jurnalisticenobile. Această specie se aflăla intersecţia dintre publicistică şi literatură, se apropie mai mult de textul literar prin expresiile retorice, mărcile artistice şi viziunea estetică Reportajul cultural poate porni de la un eveniment cultural fierbinte sau cald: o lansare de carte, o expoziţie de sculptură sau fotografie, un spectacol de balet sau un concert simfonic, dar, pe de altăparte, şi de la un eveniment rece: arhitectura unui conac, monumentele de artă, arta decorativă. Important este faptul căstilistica reportajului cultural se axeazăpe concizie/ precizie, iar jurnalistul trebuie sătransfere cititorul la faţa locului prin vitalitate, prin elemente originale si inedite care transformă textul într-o „celulă de viaţă”.Item REPORTAJUL ÎN MEDIUL ONLINE(CEP USM, 2020) Tugarev, LauraItem ŞTIREA ÎN ART JURNALISM(CEP USM, 2016) Tugarev, LauraThis article is about news in Art Journalism, news packaged information about current cultural events happening. News gathering in Art Journalism is the process of creating a story, from finding sources and facts to coming up with a story angle. The professional in arts journalist also needs in-depth knowledge in a variety of areas: music, theater, film, visual arts, television, popular culture, fashion, architecture and design.