Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Roșca, Maria"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 7 of 7
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    ARTA EDUCAŢIEI PARENTALE: GHID PRACTIC PENTRU PĂRINŢII COPILULUI DE VÂRSTĂ ŞCOLARĂ MICĂ
    (CEP USM, 2024) Roșca, Maria; Tolstaia, Svetlana
    Ghidul de față promovează strategiile pozitive de educaţie parentală, își propune să ajute părinţii să cunoască particularitățile dezvoltării copiilor de vârstă școlară mică. Ghidul va sprijini părinţii să construiască relaţii puternice şi sigure cu copiii lor şi să evite reacţiile de furie şi agresivitate, propunând modele de relaționare adecvate, modalități de a face față situațiilor dificile și de gestionare a conflictelor. Ghidul este destinat părinților, specialiștilor care lucrează cu părinții,psihologilor, învățătorilor, educatorilor, specialiștilor din centrele de reabilitare socială, orfelinate și alți lucrători sociali, fiind recomandat și ca manual pentru studenții instituțiilor de învățământ superior care studiază pedagogie și psihologie.
  • Thumbnail Image
    Item
    AUTOAPRECIEREA ŞI COMUNICAREA LA ŞCOLARII DE VÂRSTĂ MICĂ: ANALIZĂ COMPARATIVĂ
    (CEP USM, 2018) Tolstaia, Svetlana; Roșca, Maria
    În lume, fiecare copil este unic în felul său. Autocunoașterea și autoaprecierea Eu-lui denotă capacitatea copilului de a-și recunoaște propriile calități și neajunsuri sau, cu alte cuvinte, capacitatea de a fi conștient de sine, ceea ce duce la sporirea autoacceptării și la o bună autocunoaștere și autoapreciere. Prin comunicare este posibilă îmbunătățirea imaginii de sine și ameliorarea relațiilor interpersonale ale copilului.
  • Thumbnail Image
    Item
    EFICIENTIZAREA COMUNICĂRII INTERPERSONALE LA COPIII DE VÂRSTĂ SCOLARĂ MICĂ
    (2022) Roșca, Maria; Tolstaia, Svetlana
    Scopul cercetării constă în identificarea particularităților de comunicare, autocunoaștere şi relaţionare interpersonală a copiilor de vârstă şcolară mică şi în elaborarea unui Program de intervenție psihologică în vederea eficientizării comunicării interpersonale.
  • Thumbnail Image
    Item
    EFICIENTIZAREA COMUNICĂRII INTERPERSONALE LA COPIII DE VÂRSTĂ SCOLARĂ MICĂ
    (2022) Roșca, Maria
    Scopul cercetări constă în identificarea particularităților de comunicare, autocunoaștere şi relaționare interpersonală a copiilor de vârstă şcolară mică şi în elaborarea unui program de intervenție psihologică în vederea eficientizării comunicării interpersonale.
  • Thumbnail Image
    Item
    PROFILUL PSIHOLOGIC AL ȘCOLARULUI DE VÂRSTĂ MICĂ CARE COMUNICĂ EFICIENT
    (CEP USM, 2018) Roșca, Maria
    Capacitatea de a comunica rămâne a fi un subiect actual. Prin comunicare exprimăm ideile, sentimentele, valorile şi necesităţile. Comunicarea este cea care facilitează constituirea relaţiilor interpersonale ale şcolarului de vârstă mică şi încadrarea lui în societate. Atunci când şcolarul este învăţat să comunice eficient, lui i se oferă, de fapt, atributele şi posibilitatea de a se dezvolta, de a creşte şi de a evolua.
  • Thumbnail Image
    Item
    ROLUL RELAȚIILOR INTERPERSONALE LA VÂRSTA MICII ȘCOLARITĂȚI
    (CEP USM, 2017) Roșca, Maria; Tolstaia, Svetlana
    În perioada micii şcolarităţi elevii acumulează activ cunoştinţele sociale fără de care individul uman nu s-ar afirma ca personalitate. Relaţiile interpersonale ale copiilor de vârstă şcolară mică se prezintă a fi bogate în descoperiri cognitive şi trăiri afective, ceea ce determină dezvoltarea școlarului mic. De rând cu celelalte particularițăți ale școlarității mici, un rol la fel de important au particularităţile de vârstă și cele individuale ale copilului. Pe parcursul vârstei şcolare mici copiii manifestă o tendinţă constructivă în relaţionarea cu semenii.
  • Thumbnail Image
    Item
    VALORIZAREA METAFIZICĂ A FIINŢEI UMANE ÎN OPERA LUI MIRCEA ELIADE ŞI NIKOLAI BERDIAEV
    (CEP USM, 2013) Roșca, Maria
    This article and is about eternal returning of a troubled destiny, seen through the prism of Eliade’s texts and N. Berdiaev, original works and which reflects human’s nature and metaphysics of man. I tried to submit my mind and understanding the situation of that period from different angles and I reported it to the current period, identifying both the gaps and the tangents of human illo tempore and traditional human of today.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify