Browsing by Author "Pojar, Daniela"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item ABUZUL DE DREPT ÎN RAPORTURILE DE MUNCĂ(2024) Pojar, Daniela; Sadovei, NicolaeScopul cercetării constă în realizarea unei cercetări multidimensionale sub aspect teoretic și practic a fenomenului abuzului de drept în cadrul raporturilor juridice de muncă, în ilustrarea situațiilor de intervenție a abuzului de drept în cadrul acestor raporturi și în justificarea necesității recunoașterii bunei-credințe în calitate de principiu al dreptului muncii și consacrării acestuia în conținutul normativ al dreptului muncii.Item ABUZUL DE DREPT ÎN RAPORTURILE DE MUNCĂ(2024) Pojar, DanielaScopul cercetării constă în realizarea unei investigații comprehensive a aspectelor teoretice și practice ale abuzului de drept în cadrul raporturilor juridice de muncă, în identificarea situațiilor de exercitare abuzivă a drepturilor care le revin subiecților relațiilor de muncă, precum și a premiselor de săvârșire a abuzului de drept al subiecților din relațiile de muncă. Totodată, nu mai puțin relevant pentru cercetare este și justificarea necesității de a recunoaște buna-credință în calitate de principiu al dreptului muncii și de a-l consacra în legislația muncii. La fel, urmează să formulăm și propuneri de lege ferenda, care ar contribui la consolidarea cadrului necesar pentru a înscrie comportamentul părților în limitele de exercitare normală a dreptului subiectiv și ar estompa eventualele consecințe nefavorabile pe care acest comportament ilicit sau de rea-credință le poate provoca.Item LOOKING FOR (RE)DEFINING UNIVERSITY AUTONOMY(Editura Univeristatii "Stefan cel Mare" din Suceava, 2015) Cotelnic, Ala; Niculita, Angela; Todos, Petru; Turcan, Romeo; Bugaian, Larisa; Pojar, DanielaThe article presents a comparative analysis of the institutional university autonomy of the following EU member states: Denmark, Lithuania, Romania, Scotland and Sweden. Today we are witnessing the restructuring of various society sectors - the economy, labor market, social and political systems, etc. It is a process at state – nation level, as well as regional and global levels. Education systems in most countries, at their turn, react to this process and engage in radical reform of higher education in order to achieve economic, social and political objectives of the society. In this emerging environment universities have to review their position in order to redefine and adapt their functions, forming an autonomous space for proper decision making and, thus, playing an innovative role in the socioeconomic environment.