Browsing by Author "Pleşca (Ciudin), Galina"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item IDENTIFYING ESP COURSE GOALS AND THEIR ENABLING OBJECTIVES(CEP USM, 2016-03-12) Pleşca (Ciudin), GalinaElaborarea unui curs ESP implică determinarea unor scopuri şi obiective corespunzătoare. Aceasta presupune formularea scopurilor în aşa fel încât ele să fie realizabile iar obiectivele măsurabile. La elaborarea cursului ESP trebuie să se pornească de la analiza necesităţilor specifice ale cursanţilor, ca mai apoi în baza acestor necesităţi să se identifice scopurile şi obiectivele cursului. Această lucrare este o încercare de a arăta diferenţa dintre scopuri şi obiective pe de o parte, şi relaţia de cauză şi efect pe de altă parte. Aflându-se într-o relaţie ierarhică, scopurile sunt mai generale pe când obiectivele sunt mai specifice. În aşa fel, fiecărui scop îi va reveni câteva obiective măsurabile care-l va ajuta să se realizeze.Item PERSPECTIVE ASUPRA TIPOLOGIEI TEXTELOR(CEP USM, 2018-10-26) Pleşca (Ciudin), GalinaThe multidimensional character of text has generated an increased interest among linguists over the last decades. Text and textology have become important research directions and as a result, today we have text linguistics, another branch of general linguistics. Despite this, the multitude of contradictory opinions on text and textuality gives rise, in its turn, to yet another branch of text linguistics and exactly to text typology (classification). The present study, therefore, aims at investigating and presenting the existing criteria for text classification as well as the varied terminology used by various specialists in the field, such as Adam J. M., Biber D., Trosborg A., Werlich E., Hatim B. and Mason I., de Beaugrande D. and Dressler W., etc.Item THE ROLE OF NEEDS ANALYSIS IN ESP CURRICULUM DESIGN(CEP USM, 2018-03-18) Pleşca (Ciudin), GalinaSubiectul prezentei lucrări se axează pe analiza de nevoi ca punct de plecare la elaborea unui curs ESP. Fiind un instrument de cercetare, ea determină aspectele care cer o îmbunătăţire a performanţei, iar realizarea unei analize de nevoi riguroase şi concludente, conduce la facilitarea dezvoltării unor competenţe generale şi specifice în funcţie de nevoile individuale de formare ale viitorilor specialişti. Etapele cheie ale analizei de nevoi se manifestă în primul rând, prin identificarea necesităţilor lingvistice reale ale studenţilor, determinarea instrumentelor de colectare a datelor şi desigur evaluarea prin sintetizarea informaţiilor obţinute, dezvăluind astfel aspectele care necesită îmbunătăţire şi oferind un cadru, mai mult sa mai puţin deplin, al capacităţilor şi competenţelor necesare pentru viitor.