Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Pleşca (Ciudin), Galina"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 3 of 3
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    IDENTIFYING ESP COURSE GOALS AND THEIR ENABLING OBJECTIVES
    (CEP USM, 2016-03-12) Pleşca (Ciudin), Galina
    Elaborarea unui curs ESP implică determinarea unor scopuri şi obiective corespunzătoare. Aceasta presupune formularea scopurilor în aşa fel încât ele să fie realizabile iar obiectivele măsurabile. La elaborarea cursului ESP trebuie să se pornească de la analiza necesităţilor specifice ale cursanţilor, ca mai apoi în baza acestor necesităţi să se identifice scopurile şi obiectivele cursului. Această lucrare este o încercare de a arăta diferenţa dintre scopuri şi obiective pe de o parte, şi relaţia de cauză şi efect pe de altă parte. Aflându-se într-o relaţie ierarhică, scopurile sunt mai generale pe când obiectivele sunt mai specifice. În aşa fel, fiecărui scop îi va reveni câteva obiective măsurabile care-l va ajuta să se realizeze.
  • Thumbnail Image
    Item
    PERSPECTIVE ASUPRA TIPOLOGIEI TEXTELOR
    (CEP USM, 2018-10-26) Pleşca (Ciudin), Galina
    The multidimensional character of text has generated an increased interest among linguists over the last decades. Text and textology have become important research directions and as a result, today we have text linguistics, another branch of general linguistics. Despite this, the multitude of contradictory opinions on text and textuality gives rise, in its turn, to yet another branch of text linguistics and exactly to text typology (classification). The present study, therefore, aims at investigating and presenting the existing criteria for text classification as well as the varied terminology used by various specialists in the field, such as Adam J. M., Biber D., Trosborg A., Werlich E., Hatim B. and Mason I., de Beaugrande D. and Dressler W., etc.
  • Thumbnail Image
    Item
    THE ROLE OF NEEDS ANALYSIS IN ESP CURRICULUM DESIGN
    (CEP USM, 2018-03-18) Pleşca (Ciudin), Galina
    Subiectul prezentei lucrări se axează pe analiza de nevoi ca punct de plecare la elaborea unui curs ESP. Fiind un instrument de cercetare, ea determină aspectele care cer o îmbunătăţire a performanţei, iar realizarea unei analize de nevoi riguroase şi concludente, conduce la facilitarea dezvoltării unor competenţe generale şi specifice în funcţie de nevoile individuale de formare ale viitorilor specialişti. Etapele cheie ale analizei de nevoi se manifestă în primul rând, prin identificarea necesităţilor lingvistice reale ale studenţilor, determinarea instrumentelor de colectare a datelor şi desigur evaluarea prin sintetizarea informaţiilor obţinute, dezvăluind astfel aspectele care necesită îmbunătăţire şi oferind un cadru, mai mult sa mai puţin deplin, al capacităţilor şi competenţelor necesare pentru viitor.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify