Browsing by Author "Panico, Vasile"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Certain suggestions regarding elementary ecological culture of early school-age students(CEP USM, 2024) Panico, VasileÎn lucrare sunt examinate unele idei referitor la cultura ecologică elementară a elevilor de vârstă școlară mică. Ideile de bază reflectate în lucrare sunt următoarele: conceptul și componentele constitutive ale culturii ecologice elementare; criteriile și indicatorii de evaluare a culturii ecologice elementare la elevii de vârstă școlară mică sub aspect cantitativ și calitativ. Criteriile fundamentale sunt: cunoștințele ecologice elementare; trăirile emoționale sau atitudinile de ordin ecologic; abilitățile/ acțiunile și deprinderile ecologice mentale și practice. Cultura ecologică elementară a elevilor de vârstă școlară mică integrează în sine un sistem de cunoștințe, trăiri emoționale sau atitudini și abilități mentale și practice de ordin ambiental.Item CONDIŢII PSIHOPEDAGOGICE DE DEZVOLTARE A CREATIVITĂŢII LA STUDENŢII FACULTĂŢILOR INGINEREŞTI(2016) Popescul, Angela; Panico, VasileScopul cercetării rezidă în elucidarea condiţiilor şi bazelor psihopedagogice şi elaborarea unui model pedagogic de dezvoltare a creativităţii la studenţii ingineri.Item Stimularea creativității la elevii de vârstă gimnazială în cadrul instruirii [Articol](CEP USM, 2025) Sofroni, Marina; Panico, VasileÎn lucrare sunt examinate unele idei referitor la conceptul, componentele și condițiile pedagogice de formare și dezvoltare a creativității la elevii de vârstă gimnazială. Condițiile pedagogice de formare și dezvoltare a creativității la elevi au fost detectate în baza următoarelor concepte teoretice și praxiologice: structura și componentele de bază ale creativității; funcțiile profesorului școlar – manager al procesului de instruire și lider al clasei de elevi; specificul dezvoltării elevilor de vârstă gimnazială; indicii de soluționare a sarcinilor și situațiilor-problemă; rezultatele experimentului de constatare; blocajele creativității și specificul disciplinei de învățământ; valoarea atitudinilor de învățare orientate spre susținerea energetică a activității de formare și dezvoltare a creativității la elevi.