Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Lungu, Tatiana"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 7 of 7
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    CADRUL POLITICO-JURIDIC AL REPUBLICII MOLDOVA PRIVIND DIGITALIZAREA SERVICIIILOR PUBLICE
    (CEP USM, 2023) Lungu, Tatiana; Cebotari, Svetlana
    Angajamentul Moldovei față de transformarea digitală a devenit din ce în ce mai clar și s-a accelerat atât la nivel de politică, cât și la nivel de implementare. În contextul războiului din Ucraina, sprijinirea și consolidarea elementelor sistemului digital al țării, cum ar fi securitatea cibernetică a infrastructurii critice, alfabetizarea media a cetățenilor și mediul favorabil pentru afacerile IT devin un imperativ al timpului. Alfabetizarea digitală este o prioritate clară a politicii Republicii Moldova. În scopul securizării serviciilor, dar și în scopul de a se armoniza la cerințele și standartele Uniunii Europene (UE), Guvernul a aplicat măsuri de implementare a unor politici și strategii privind digitalizarea serviciilor. Acest lucru a fost condiționat de prezența unui sistem de securitate cibernetică fragmentat, a unui număr redus de cadre în domeniul securității cibernetice, dar și din cauza capacității tehnice guvernamentale slabe. Prezentul articol scoate în relievanță principalele acțiuni întreprinse de către conducerea țăriii în scopul digitalizăriii serviciilor publice. De asemenea, prezentul articol scoate în evidență lacunile cu care se confruntă Republica Moldova în contextul digitalizăriii serviciilor publice.
  • Thumbnail Image
    Item
    CARACTERISTICA GENERALĂ A CONCEPTULUI DE VOINŢĂ
    (CEP USM, 2021) Lungu, Tatiana
    This article proposes a general analysis of the concept of will being defined as a person’s ability to act in order to achieve a conscious purpose, exceeding certain inner or external barriers. To this regard, this work paper allows the reader to realize that the act of will expresses his entire personality, and therefore a person passes judgments according to their beliefs, skills, feelings, his moral principles, and his will. Eventually, only a man with good motivation, aware of the importance of the aim pursued, who is confident in himself, will certainly prove that he is a strong-willed man. Therefore, strong will is not only the science of wanting and achieving something, but also the science of giving up on something.
  • Thumbnail Image
    Item
    CARACTERISTICI ALE NIVELURILOR DE MANIFESTARE A VOINȚEI LA ELEVI
    (CEP USM, 2022-11-29) Paladi, Oxana; Lungu, Tatiana
    Articolul relevă rezultatele unui studiu constatativ, realizat pe un eşantion de elevi din instituţii de învăţământ general din Republica Moldova, care are ca scop evidenţierea nivelurilor de manifestare a voinţei în funcție de factorii: gen, vârstă şi mediul de provenienţă. Punctul de pornire în studierea voinţei, care reprezintă unul dintre nivelurile cele mai înalte ale reglajului psihic, cel mai complex şi mai fragil, sunt cercetările ştiinţifice din domeniul psihologiei la nivel naţional şi internaţional, care evidenţiază tot mai strident necesitatea aprofundării studierii acestui proces. În pofida semnificației sale teoretice și practice, problema privind voința la elevi nu și-a găsit încă justificarea științifică corespunzătoare în spațiul nostru sociocultural, fapt ce argumentează problema de cercetare a demersului investigativ.
  • Thumbnail Image
    Item
    DIGITALIZAREA SERVICIILOR SOCIALE ÎN MOLDOVA: REZULTATE, PROVOCĂRI, TENDINȚE
    (CEP USM, 2022-10-26) Lungu, Tatiana; Marin, Danu; Cebotari, Svetlana
    La nivel global, implementarea inițiativelor de transformare digitală a devenit una dintre principalele preocupări. Guvernul Republicii Moldova, împreună cu agențiile sale responsabile cu dezvoltarea și furnizarea de servicii sociale, și-au îndreptat tot mai mult atenția către platforma digitală pentru a inova și a furniza servicii sociale cât mai multor persoane la nivel național.
  • Thumbnail Image
    Item
    DIPLOMAȚIA DIGITALĂ. UNELE CONSIDERAȚIUNI
    (CEP USM, 2022) Lungu, Tatiana; Cebotari, Svetlana
    În condițiile dezvoltării noilor tehnologii informaționale, rețelele de socializare au căpătat forma unor adevărate centre de putere. Noul model de comunicare are o funcție strategică de a dezvolta rețele și relații între diferiții actori sociali. În prezent nu există o definiție unică a diplomației digitale. Unii cercetători au definit-o ca fiind componenta electronică a diplomației publice; alții susțin că diplomația digitală este fundamentată pe utilizarea internetului pentru atingerea obiectivelor politice sau pentru rezolvarea problemelor de politică externă. De asemenea, tehnologiile digitale oferă noi oportunități pentru diplomație, creând noi oportunități statelor în promovarea politicii externe pe arena internațională. În prezentul articol ne-am propus drept scop reliefarea principalelor teze cu referire la diplomația digitală, precum și analiza apariției acestui nou model de diplomație pe arena internațională.
  • Thumbnail Image
    Item
    Particularităţile psihosociale ale calităților voinţei personalităţii elevului [Teză]
    (2025) Lungu, Tatiana; Paladi, Oxana (conducător științific)
    Scopul cercetării: constă în analiza particularităților calităților voinței în funcție de diverși factori psihosociali și dimensiunile personalității, elaborarea și implementarea unui program de intervenţie psihologică destinat dezvoltării calităților voinței la elevi. Obiectivele cercetării: analiza și sinteza literaturii de specialitate privind particularitățile psihosociale ale voinței și a calităților voinței; evidențierea diferențelor în funcție de diverși factori psihosociali (gen, nivel de studii, vârstă, mediul de proveniență, reușita academică, tipul de probleme școlare, implicarea în activități extrașcolare), pentru voință și calitățile voinței la elevi; determinarea corelațiilor dintre voință, calitățile voinței și dimensiunile personalității elevului; identificarea profilurilor personalității elevului cu diferite niveluri de manifestare a voinței; elaborarea, implementarea și evaluarea eficienței programului de intervenție psihologică pentru dezvoltarea voinței și a calităților voinței la elevi. Noutatea și originalitatea științifică: se bazează pe abordarea teoretico-experimentală a relațiilor dintre calitățile voinței la elevi, în funcție de diverși factori psihosociali (gen, mediul de proveniență, vârstă, nivelul de studii, reușita academică, tipul de probleme școlare, implicarea în activități extrașcolare), precum și în corelarea acestora cu dimensiunile personalității. Un alt aspect inovator al lucrării se evidențiază prin dezvoltarea și evaluarea experimentală a unui model de intervenție psihologică destinat dezvoltării voinței și a calităților volitive la elevi, precum responsabilitatea, inițiativa, hotărârea, independența, rezistența, insistența, energia, atenția și perseverența. Rezultatele cercetării obținute care contribuie la soluționarea problemei științifice importante: vizează determinarea particularităților calităților voinței în corelație cu o serie de factori psihosociali, precum genul, mediul de proveniență, vârsta, nivelul de studii, reușita academică, tipul de probleme școlare și implicarea în activități extrașcolare. De asemenea, a fost analizată corelația dintre calitățile voinței cu diversele dimensiuni ale personalității. Un alt rezultat semnificativ constă în elaborarea profilurilor personalității elevului cu diferite niveluri de voință, din prisma dimensiunilor personalității, în ultimă etapă fiind elucidat impactul implementării programului de intervenție psihologică asupra dezvoltării voinței la elevi.
  • Thumbnail Image
    Item
    ROLUL VOINȚEI ÎN DIRIJAREA COMPORTAMENTELOR ȘI ACTIVITĂȚII DE ÎNVĂȚARE LA ELEVI
    (CEP USM, 2020) Paladi, Oxana; Lungu, Tatiana
    Articolul constituie un important reper în cunoașterea și înțelegerea rolului voinței în dirijarea comportamentelor și activității de învățare la elevi. Premisa de plecare reprezintă conceptul de voință ca proces de reglare a comportamentului, care determină capacitatea unei persoane de a se mobiliza, concentra și de a-și orienta energia psihonervoasă pentru realizarea scopului propus. În acest demers științific sunt abord ate dimensiuni precum: semnificația actului voluntar și a efortului voluntar; etapele/fazele actului vol untar, teorii asupra actului voluntar; calitățile voinței, abordări care fundamentează importanța voinței în asigurarea succesului școlar. Totodată, voința se formează pe parcursul vieții și pentru a obține rezultatele dorite ea trebuie exersată prin activități și prin exercitare permanentă de eforturi voluntare de diversă intensitate, conturându-se anumite calități care se manifestă în trăsături de personalitate.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify