Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Jarjoura, Basma"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 4 of 4
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    COLLEGE CHOICES AMONG ARAB PRE-SERVICE TEACHERS BETWEEN INTRINSIC
    (Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2014) Jarjoura, Basma
    In acest articol ne-am propus să oferim o imagine curentă privind alegerea profesiei didactice şi a universităţii de către studenţii arabi, precum şi să subliniem nevoia de cercetare continuă a acestei tematici. Trecerea de la nivelul preuniversitar la învăţămîntul superior pentru liceenii arabi în Israel – care sînt o minoritate –, alegerea unui domeniu de studiu şi a instituţiei concrete constituie o etapă crucială pentru ei, deoarece poate determina profund motivaţia acestora pentru învăţare.
  • Thumbnail Image
    Item
    THE INFLUENCE OF THE PSYCHO-SOCIAL AND PEDAGOGICAL CONTEXT ON LEARNING MOTIVATION OF ARAB FUTURE TEACHERS IN ARAB AND MIXED COLLEGES FROM ISRAEL
    (2016) Jarjoura, Basma; Șevciuc, Maia
    The aim of the research is the theoretical and methodological foundation of the influence of the psycho-social and pedagogical context on learning motivation of Arab future teachers in Arab and mixed colleges from Israel.
  • Thumbnail Image
    Item
    INFLUENŢA CONTEXTULUI PSIHOSOCIAL ŞI PEDAGOGIC ASUPRA MOTIVAŢIEI ÎNVĂŢĂRII LA STUDENŢII ARABI, VIITOARE CADRE DIDACTICE, ÎN COLEGIILE ARABE ŞI MIXTE DIN ISRAEL
    (2016) Jarjoura, Basma
    Noutatea şi originalitatea ştiinţifică a cercetării este obiectivată de actualizarea conceptelor de motivaţie şi motivaţie a învăţării; fundamentarea teoretică a particulrităţilor motivaţiei autonome şi controlate, în funcţie de contextul psihosocial şi pedagogic al învăţării studenţilor arabi din colegii arabe şi mixte; elaborarea Programului de intervenţie de dezvoltare a motivaţiei autonome de învăţare la studenţii arabi.
  • Thumbnail Image
    Item
    PROMOTING SELF-EFFICACY IN THE CLASSROOM: SELF-EFFICACY AND STUDENTS’ MOTIVATION
    (CEP USM, 2014) Jarjoura, Basma
    "If I have the belief that I can do it, I shall surely acquire the capacity to do it even if I may not have it at the beginning”(Mahatma Gandhi).This article aims to shed light on the concept of self-efficacy in social - cognitive theory, and will try to answer the question does academic self-efficacy affects learning motivation and achievements and vice versa.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify