Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Gîncu, Irina"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 12 of 12
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    CONSIDERENTE PRIVIND ABORDAREA SOCIOLOGICĂ A VALORII
    (CEP USM, 2016-03-12) Gîncu, Irina
    The article deals with the concept of value and its development and evolution in sociology. The appearance of this concept is due to the processes characteristic to the modern society: globalization, industrialization, social progress, community development. The author exposes the evolution of morality, the values on which it relies from the point of view of different researchers: functionalists, rationalists, philosophers, psychologists and artists. The main issues developed in the text relate to the origin of values, their sources, value development and internalization, the relation between morality and value, the role the values play in the process of socialization. The conclusion leads to the idea that the study of value has a prospective dimension, as it is based on predicting human behavior and anticipation of value conflicts.
  • Thumbnail Image
    Item
    CONSIDERENTE PRIVIND DIMENSIUNEA SUBIECTIVISTĂ A VALORILOR
    (CEP USM, 2013) Gîncu, Irina
    În articol este abordată evoluţia şi configurarea ideii de valoare din perspectiva teoriilor subiectiviste ale valorilor. Aceste teorii au constituit prima reflecţie filosofică despre valoare, care a fost considerată drept sursă a adevărului. Autorul cercetează problema dată analizând teoriile emotiviste, empirismul logic şi voluntarismul, definitivând aportul acestora pentru evoluţia teoriei despre valori.
  • Thumbnail Image
    Item
    CONSIDERENTE PRIVIND PRIMELE CONTURĂRI ALE PARADIGMEI AXIOLOGICE ÎN EDUCAȚIE
    (CEP USM, 2017) Gîncu, Irina
    Reflecţiile despre valoare şi rolul acestora în educaţie sunt numeroase atât în literatura filosofică, cât şi în cea pedagogică. Valorile sunt indispensabil legate de fiinţa umană; umană este şi educaţia. Pentru a fundamenta rolul valorilor în calitatea acestora de repere ale procesului educaţional, vom evoca câteva puncte de vedere ale unor filosofi şi pedagogi.
  • Thumbnail Image
    Item
    DIMENSIUNEA VALORICĂ A COMPETENŢEI PROFESIONALE
    (Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2014) Gîncu, Irina
    În articol este abordat atît conceptul de competenţă, cît şi caracteristicile competenţei profesionale. Competenţa este cercetată din diverse perspective: perspectiva behavioristă; perspectiva generică, care explică diversificarea variaţiilor performanţei; perspectiva cognitivă, care redă competenţa profesională ca o capacitate de acţiune flexibilă şi adaptabilă la diverse contexte şi situaţii problematice. În structura competenţei, atitudinii îi revine rolul determinant, fapt datorat încărcăturii valorice a elementului respectiv. În acest context, competenţa este folosită într-o manieră integratoare şi acţionează cu eficienţă doar dacă este întemeiată pe valori. Ideea suportului valoric al competenţei profesionale este esenţială în formarea profesională actuală, care va face faţă provocărilor noului mileniu, împreună cu conştientizarea importanței de a împărţi valorile şi de a aparţine unui spaţiu social şi cultural comun
  • Thumbnail Image
    Item
    ENGLISH DIDACTICS. A COURSE IN THE ENGLISH LANGUAGE TEACHING
    (CEP USM, 2021) Gîncu, Irina
    Cursul Didactica limbii engleze este destinat studenților de la specialitățile duble, domeniul Ştiințe ale Educației, care studiază limba engleză ca specialitatea a doua. Didactica limbii engleze este o disciplină fundamentală şi are drept scop cunoaşterea mecanismelor de însuşire a unei limbi străine şi formarea deprinderilor de cominicare în limba străină; cunoaşterea evoluției strategiilor şi tehnicilor de predare şi planificare a activităților de comunicare (exprimare orală/ scrisă, comprehensiune/ scrisă), familiarizarea studenților cu metodele de predare/învățare a limbii engleze. De asemenea, disciplina este justificată prin dimensiunea interculturală a educației ce rezidă în pregătirea cadrelor didactice pentru a percepe, accepta, respecta şi a experimenta diversitatea. Astfel, cursul se axează pe principiile aprecierii şi respectării diversității culturale, a progresivității, diferențierii şi individualizării, pe formarea tinerilor ca persoane creative, capabile să aprecieze diferite culturi, să respecte şi să valorizeze pozitiv diferențele culturale. Acest curs va ajuta cadrele didactice în devenire să facă față exigențelor şi îi va antrena în găsirea de soluții optime în ceea ce priveşte rezolvarea problemelor cotidiene în predarea disciplinei, astfel încât să poată aborda creativ situațiile care pot apărea în procesul de predare/învățare prin intermediul capacității de a aborda diferențele cu respect, grijă şi iscusință pedagogică. O deosebită atenție se va acorda perspectivelor de abordare a clasei de elevi şi structurilor dimensionale în scopul asigurării conduitelor corespunzătoare pentru desfăşurarea procesului de predare-învățare-evaluare.
  • Thumbnail Image
    Item
    EXIGENȚE DE ORDIN AXIOLOGIC ALE EDUCAȚIE
    (CEP USM, 2018-10-26) Gîncu, Irina
    Education is the most important phenomenon of the socio-cultural life of society, its significance being the transmission of knowledge and life experience. Educating a valuable personality is the major purpose of education, which is achieved by transmitting and receiving values, by forming attitudes and beliefs of respecting values. The author analyzes various concepts and notes attributed to various perspectives on values, the specific values of education perceived both in defining the educational purposes and the educational content.
  • Thumbnail Image
    Item
    FORMAREA ORIENTĂRILOR VALORICE LA FACULTATEA DE LIMBI ŞI LITERATURI STRĂINE
    (CEP USM, 2008) Gîncu, Irina
    The purpose of this article is to givea survey of teaching values at the Department of foreign languages. There are shown the reasons why many teachers do notteach values and there are proposed several strategies for teaching values. The development of cultural understanding while teaching a foreign language may serve as a background for successful language learning.
  • Thumbnail Image
    Item
    IMPLICAȚII FORMATIVE ÎN INTERIORIZAREA VALORILOR PROFESIONALE
    (CEP USM, 2019) Gîncu, Irina
    În articol este abordată formarea competențelor profesionale în baza unui registru de valori profesionale, căruia se circumscrie procesul de formare profesională. Acest registru, numit referențial valoric profesional, trebuie să constituie un element de structură-cheie al cadrului de referință al unui domeniu de formare profesională, care va deteremina dimensiunile, componentele și conţinuturile unui profil de formare profesională. De asemenea, este argumentat procesul de interiorizare a valorilor prin corelarea cu taxonomia obiectivelor, autorul oferind, în acest sens, un model de valorificare a demersului formativ.
  • Thumbnail Image
    Item
    LANGUAGES' CONTRIBUTION TO INTERCULTURAL EDUCATION IN TEACHER TRAINING
    (Print-Caro, 2021) Gîncu, Irina
    The development of intercultural competences becomes one of the main objective of the teacher training programmes. Students enrolled at teacher training programmes become the agents for sharing European values, for reacting thoughtfully when they deal with otherness and for promoting cultures across Europe. Knowledge of languages is not only beneficial for work, travel or sharing information. The purpose of the study is to establish a relationship between foreign languages, the intercultural competence and the practical response of educational programmes to building the intercultural competence. The article also suggests examples of intercultural practical activities designed for different language levels.
  • Thumbnail Image
    Item
    QUALITY FRAMEWORK OF ACADEMIC COURSES
    (CEP USM, 2022-05-13) Gîncu, Irina
    This article deals with the problems related to the university approaches and efforts for delivering quality training through delivering authentic, updated and relevant academic courses. Universities have to prove commitment to the quality and academic standards of all awards. Curricula and course contents of all university subjects should be answerable to a number of both external and internal bodies and requirements, including student engagement. All university structures have to constantly work to maintain an effective and coherent system of course quality by taking into consideration the European expectations derived through the Bologna Process and the development of the European Higher Education Area, National Quality Frameworks, sector and stakeholders’ good practices, and internal institutional regulations and provisions related to curricula and contents.
  • Thumbnail Image
    Item
    ROLUL AUTONOMISMULUI VALORILOR PENTRU SENSUL UMAN
    (CEP USM, 2012) Gîncu, Irina
    Autorul pune în discuţie teoria valorilor din perspectiva obiectivismului filosofic, expunînd ideile cu privire la aceasta înaintate de către Neo-Kantienii Şcolii Filosofice de la Baden. Conceptul de valoare este analizat prin prisma abordărilor lui W.Windelband şi H.Rickert. Se descriu caractersiticele, formele, funcţiile valorilor, precum şi procesul de evaluare a acestora şi impactul teoriei valorilor asupra procesului educaţional.
  • Thumbnail Image
    Item
    VALORILE ÎN CONTEXTUL FILOSOFIEI ŞCOLII DE LA BADEN
    (CEP USM, 2014) Gîncu, Irina
    În articol este studiată evoluţia şi configurarea ideii de valoare din perspectiva filosofiei Şcolii de la Baden. Reprezentanţii acesteişcoli, W.Windelband şi H.Rickert, sunt consideraţi fondatorii teoriei valorilor, care şi-au adus aportul prin conceptualizarea şi clarificarea mai multor dimensiuni ale teoriei valorilor. Autorul cercetează această problemă, analizând diverse apecte ale filosofiei sec. al XX-lea, definitivând contribuţ ia acestora pentru evoluţia teoriei despre valori.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify