Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Fistung, Frantz Daniel"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    Alinierea sistemelor naționale de transport, din România și Republica Moldova la cerințele europene privind mobilitatea durabilă [Articol]
    (CEP USM, 2025) Fistung, Frantz Daniel
    Schimbările climatice majore, din ce în ce mai evidente în ultimii ani, pot produce un adevărat colaps al vieții umane dacă nu sunt luate măsuri urgente de eliminare a cauzelor ce le-au provocat. Consumurile exagerate de materii prime și materiale, eliminarea de cantități enorme de poluanți în aer, apă și pământ dar și creșterea alarmantă a populației, de circa patru ori în ultimele șase decenii, reprezintă principalii factori ai nefericitei situații în care se află omenirea în acest moment. Factorii enumerați sunt o consecință a activității din ce în ce mai intense a umanității, transporturile jucând, în acest context un rol foarte important. Deplasările din ce în ce mai numeroase, atât în ceea ce privește populația cât și mărfurile, numărul din ce în ce mai mare de terenuri ocupate de infrastructurile de transport, flotele de transport într-o creștere exponențială, produc efecte globale ce nu pot fi trecute cu vederea. Printre cele mai importante poate fi enumerat cel al emisiilor de gaze cu efect de seră cauzat de motoarele cu combustibili clasici. În acest context, de câteva decenii se încearcă, cu puține rezultate palpabile, din nefericire, reducerea/eliminarea acestui fenomen prin implementarea conceptului de mobilitate durabilă, concept ce se dorește, de fapt, a fi corolarul măsurilor de eliminare a tuturor efectelor negative cauzate de transporturi asupra mediului. La nivelul UE acest concept capătă din ce în ce mai mare importanță și de aceea țările membre și cele candidate sunt obligate să adopte cele mai rapide și eficiente măsuri pentru dezvoltarea, la nivel național a sistemelor de mobilitate durabilă. În acest context, studiul prezent are ca obiectiv prezentarea succintă a situației din UE,România și Republica Moldova în ceea ce privesc pașii făcuți și obiectivele ce ar trebui avute în vedere pentru atingerea dezideratului menționat, mobilitatea durabilă. Metodologia cercetării se bazează pe analize multicriteriale a bazelor de date specifice activităților și infrastructurilor de transport, la nivelurile național și internațional, în special a UE. Concluzia de bază a lucrării poate fi rezumată, pe scurt, la necesitatea adoptării de urgență a măsurilor ce pot stopa fenomenele de degradare a mediului și sănătate a viețuitoarelor, cauzate de transporturi, având în vedere decalajele economico-politice ale statelor la care face referire lucrarea de față.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify