Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Enicov, Cristina"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 6 of 6
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    CATEGORII ENUNȚIATIVE ALE ENUNȚULUI AVERBAL PUBLICITAR FRANCEZ
    (CEP USM, 2023) Enicov, Cristina
    Le présent article porte sur les possibilités d’expression par l’énoncé averbal dans le cadre du discours publicitaire des catégories énonciatives. Parmi les catégories énonciatives d’un énoncé dans la syntaxe ont été établies cinq catégories (de personne, de temp, d’aspect, de mode et de diathèse), qui, généralement sont transmises par le verbe. Dans la langue française, comme dans beaucoup d’autres langues le porteur de ces catégories este le verbe. Notre article vient a résoudre le problème si l’énoncé averbal est capable ou non de les exprimer. L’énoncé averbal c’est un énoncé, dont le prédicat est averbal (substantival, adjectival, prépositionnel, adverbial).
  • Thumbnail Image
    Item
    ENUNȚUL AVERBAL IN CADRUL COMUNICĂRII PUBLICITARE
    (CEP USM, 2022-04-14) Enicov, Cristina
    Articolul își propune sa examineze comunicarea publicitară, specificul său comunicativ, cât și enunțul, în care este absent verbul la o formă conjugată, care este prezent în această formă de comunicare. Discursul publicitar ca și orice tip de discurs este produsul unei situații de comunicare specifice. Sunt analizate principiile care stau la baza creării unui discurs publicitar. Printre principiile constructoare ale discursului publicitar putem numi concizia şi simplitatea, cât şi stilul emfatic. Enunțul averbal participă cu multă generozitate la crearea expresivității discursului publicitar.
  • Thumbnail Image
    Item
    ENUNȚUL EXISTENȚIAL AVERBAL ÎN DISCURSUL PUBLICITAR FRANCEZ
    (Editura USM, 2024) Enicov, Cristina
    This article deals with the problem of defining the category of existence, as well as defining the verbless existential statement in the French advertising discourse. Starting from the definition of existence within logic, a review of the opinions of linguists regarding the existential statement was undertaken. Attention was drawn to the existential verbless statement, both in literary and advertising texts. The advertising speech, having as its primary function that of informing the addressee about the existence and qualities of the product, frequently resorts to the non-verbal existential statement.
  • Thumbnail Image
    Item
    L’ENONCIATION AVERBALE DANS LE DISCOURS PUBLICITAIRE FRANÇAIS : CARACTERISTIQUES ET PARTICULARITES
    (Editura USM, 2024) Enicov, Cristina
    Articolul dat este consacrat enunțării averbale in discursul publicitar francez. Sunt exa-minate concepte centrale in lingvistica enunțiativă franceză așa ca : enunțarea, enunțul, fiind analizate definițiile acestor concepte in studiile lingvistice. Este abordat enunțul aver-bal, ca un tip preponderent de enunț in cadrul discursului publicitar, în deosebi în sloga-nuri publicitare. Este efectuată o clasificare a tipurilor de enunțuri averbale prin identifi-carea trăsăturilor caracteristice si ale particularităților specifice acestui tip de enunț.
  • Thumbnail Image
    Item
    PARTICULARITĂȚI LINGVO-PRAGMATICE ALE ENUNȚULUI AVERBAL ÎN DISCURSUL PUBLICITAR (ÎN LIMBA FRANCEZĂ CONTEMPORANĂ)
    (2023) Enicov, Cristina; Bahnaru, Vasile
    Scopul cercetării: constă în studierea randamentului comunicativ al particularităților lingvo-pragmatice ale enunțului averbal în cadrul discursului publicitar francez. Realizarea scopului propus a determinat următoarele obiective: studiul discursului publicitar din perspectivă teoretică, delimitarea particularităților generice, structurale și tipologice ale discursului publicitar; cercetarea complexă a enunțării, inclusiv identificarea specificului enunțării publicitare și a enunțului publicitar din perspectivă pragmatică; descrierea specificului situației de comunicare publicitară; identificarea problematicii enunțurilor averbale; stabilirea și descrierea tipologiilor de enunțuri averbale în lingvistică; determinarea tipurilor de enunțuri averbale în discursul publicitar din perspectivă pragmatică și structural-semantică; evidențierea specificului manifestărilor categoriilor enunțiative ale enunțului averbal în textul publicitar în limba franceză.
  • Thumbnail Image
    Item
    SPECIFICUL FUNCŢIONAL AL FRAZEI AVERBALE ÎN TEXTUL PUBLICITAR
    (Universitatea de Stat „Alecu Russo“ din Bălţi, 2012) Enicov, Cristina
    General linguistic tendency toward laconicity and brevity that has been registered recently, requires the use, in this text, along with traditional verbal phrases, also non-verbal phrases, i.e. verb phrases that are deprived of a verb. In this article, we address the role of this type of syntactic construction in the structure of the French advertising text.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify