Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Bodrug-Lungu, Valentina (conducător științific)"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 3 of 3
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    Developing of positive attitudes of physical education teachers towards inclusion of children with disabilities [Teză]
    (2024) Shama, Einas; Bodrug-Lungu, Valentina (conducător științific)
    The Goal of the research: consists of elaboration and validation of the Pedagogical Model for the development of the Physical Education Teachers’ positive attitudes towards inclusion of students with disabilities in physical education activities to make their education more efficient. The research objectives: to explore the concept and dimensions of teachers’ attitudes to inclusion; to analyze the evolution and elucidate the concepts of inclusion in education system and connections between inclusion and physical education (PE); to elaborate a theoretical and praxiological framework of including students with disabilities in PE lessons together with nondisabled students; to examine the complexity of correlations between the PE teachers’ attitudes and variables of: participation in an academic course, work experience with students with disabilities, gender; to validate the Pedagogical Model for the development of the Physical Education Teachers’ positive attitudes towards inclusion of students with disabilities in PE activities to make their education more efficient. Scientific novelty and originality of the research: the concepts of inclusion, inclusive school environment, and positive attitudes of physical education teachers were updated; contributing to changing the traditional paradigm that sport is an unimportant topic for students with disabilities to approach it as a key element of inclusion in PE lessons; the Pedagogical Model for the development of the Physical Education Teachers’ positive attitudes towards inclusion of students with disabilities in physical education activities to make their education more efficient was validated. The scientific results obtained in the research: identification and validation of the theoretical and methodological landmarks of the Pedagogical Model for the development of the Physical Education Teachers’ positive attitudes towards inclusion of students with disabilities in physical education activities, based on the Formative program “Sport is for everyone”, which contributed to changing the attitude towards students’ disability as a problem to approach it as a challenge (opportunity) in the involvement in PE activities; improving the desire of students with disabilities to participate in PE activities together with non-disabled.
  • Thumbnail Image
    Item
    Dezvoltarea atitudinii pozitive față de incluziunea copiilor cu dizabilități la profesorii de educație fizică [Rezumat]
    (2024) Shama, Einas; Bodrug-Lungu, Valentina (conducător științific)
    Scopul cercetării: constă în elaborarea și validarea Modelului pedagogic pentru dezvoltarea atitudinilor pozitive ale profesorilor de educație fizică față de incluziunea elevilor cu dizabilități în activități de educație fizică pentru eficientizarea educației acestora. Obiectivele cercetării: explorarea conceptului și dimensiunilor atitudinilor profesorilor față de incluziune; analiza evoluției și elucidarea conceptelor de incluziune în sistemul de învățământ și conexiunilor dintre incluziune și educația fizică (EF); elaborarea cadrului teoretic și praxiologic de includere a elevilor cu dizabilități în lecțiile de EF împreună cu elevii fără dizabilități; examinarea complexității corelațiilor dintre atitudinile profesorilor de EF și variabilele: participarea la un curs academic, experiența de lucru cu studenți cu dizabilități, genul; validarea Modelului pedagogic pentru dezvoltarea atitudinilor pozitive ale profesorilor de EF față de incluziunea elevilor cu dizabilități în activitățile de EF pentru a le eficientiza educația. Noutatea științifică și originalitatea cercetării: au fost actualizate conceptele de incluziune, mediu școlar incluziv, atitudini pozitive ale profesorilor de educație fizică; a contribuit la schimbarea paradigmei tradiționale conform căreia sportul este un subiect neimportant pentru elevii cu dizabilități, pentru a-l aborda ca element cheie de includere în lecțiile de educație fizică; a fost validat Modelul pedagogic pentru dezvoltarea atitudinilor pozitive ale profesorilor de educație fizică față de incluziunea elevilor cu dizabilități în activitățile de educație fizică pentru eficientizarea educației acestora. Rezultatele științifice obținute în cercetare: identificarea și validarea reperelor teoretice și metodologice ale Modelului Pedagogic pentru dezvoltarea atitudinilor pozitive ale profesorilor de educație fizică față de incluziunea elevilor cu dizabilități în activitățile de educație fizică, pe baza programului formativ „Sportul este pentru toți”, care a contribuit la schimbarea atitudinii față de dizabilitatea elevilor ca problemă spre abordarea ca o provocare (oportunitate) în implicarea în activitățile de EF; îmbunătățirea motivației elevilor cu dizabilități de a participa la activități de EF împreună cu persoanele fără dizabilități.
  • Thumbnail Image
    Item
    Paradigme psihopedagogice de integrare a copiilor cu autism în mediul educațional [Teză]
    (2024) Lupușor, Roxana-Monica; Bodrug-Lungu, Valentina (conducător științific)
    Scopul cercetării a constat în identificarea și validarea paradigmei eficiente de integrare a copiilor cu TSA în mediul educațional preșcolar.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify