Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării / Faculty of Journalism and Communication Sciences

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/9

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Planificarea strategică în bibliotecile publice: provocări și soluții pentru adaptare și creștere
    (CEP USM, 2024) Țurcan, Nelly; Marin, Constantin
    Articolul abordează planificarea strategică în bibliotecile publice, subliniind rolul acesteia în adaptarea la nevoile comunității și creșterea eficienței instituționale. Studiul de caz realizat la Biblioteca Municipală „B. P. Hasdeu” arată modul în care percepțiile bibliotecarilor și ale utilizatorilor converg spre necesitatea modernizării serviciilor și digitalizării resurselor. În timp ce bibliotecarii se concentrează pe îmbunătățirea structurilor interne și consolidarea echipelor, utilizatorii cer diversificarea serviciilor și acces mai larg la resurse digitale. Articolul propune o abordare integrată care combină nevoile interne ale bibliotecii cu cerințele comunității, promovând inovarea, digitalizarea și colaborarea pentru a asigura relevanța și eficiența pe termen lung.
  • Thumbnail Image
    Item
    Comunicarea instituțională. Studiu
    (Centrul Tehnologii Informaţionale al FJŞC, C.C.R.E. “Presa”, 1998) Marin, Constantin
    Instituţionalizarea reprezintă procesul în care se stabileşte modelul de comportament uman, acesta constând “dintr-o interacţiune socială structurală într-un cadru de valori relevante”. Prezentul studiu furnizează o introducere coerentă în teoria comunicării instituţionale, aspectele fundamentale ale căreia au fost elaborate de o serie de experţi în materie comunicaţională din S.U.A., Franţa, Marea Britanie, Italia, Spania, Germania, Austria etc. Fenomenul comunicaţional instituţional este examinat în contextul concepţiilor despre instituţionalizarea socială, societatea civilă şi al teoriilor despre comunicare în general. Lucrarea abordează tipologia comunicării instituţiuonale şi problematica ce ţine de imaginea instituţională, relevă mecanismele şi instrumentarul tipic acestei sfere de comunicare publică.