Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării / Faculty of Journalism and Communication Sciences

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/9

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Societatea civilă: între mit politic şi pledoarie socială [Studiu monografic]
    (Editura „Epigraf”, 2002) Marin, Constantin
    Societatea civilă reprezintă expresia teoretică şi practică pregnantă a pledoariei umanităţii spre punerea în valoare a cetăţeanului în calitatea lui definitorie de autor al creaţiei sociale. Din această perspectivă ea a constituit şi constituie în lumea civilizată terenul multiplelor şi necontenitelor dezbateri teoretice, convergente şi divergente. Prezenta lucrare, fondată pe filierele abordărilor clasice şi ale reconsiderărilor modeme occidentale, oferă în ansamblu un mod de înţelegere şi de dimensionare a societăţii civile adecvat ţărilor aflate în tranziţie spre democraţie. Autorul încearcă se reliefeze particularităţile acestui proces, avantajele şi dezavantajele pe care i le oferă situaţia concret-istorică, creând pretexte informaţionale şi problematice pentm cei interesaţi în materie de implementare şi de studiere a esenţei şi a valorilor societăţii civile.
  • Thumbnail Image
    Item
    Comunicarea instituțională. Studiu
    (Centrul Tehnologii Informaţionale al FJŞC, C.C.R.E. “Presa”, 1998) Marin, Constantin
    Instituţionalizarea reprezintă procesul în care se stabileşte modelul de comportament uman, acesta constând “dintr-o interacţiune socială structurală într-un cadru de valori relevante”. Prezentul studiu furnizează o introducere coerentă în teoria comunicării instituţionale, aspectele fundamentale ale căreia au fost elaborate de o serie de experţi în materie comunicaţională din S.U.A., Franţa, Marea Britanie, Italia, Spania, Germania, Austria etc. Fenomenul comunicaţional instituţional este examinat în contextul concepţiilor despre instituţionalizarea socială, societatea civilă şi al teoriilor despre comunicare în general. Lucrarea abordează tipologia comunicării instituţiuonale şi problematica ce ţine de imaginea instituţională, relevă mecanismele şi instrumentarul tipic acestei sfere de comunicare publică.