Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării / Faculty of Journalism and Communication Sciences

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/9

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    PROFILUL IDENTITAR AL COMUNICĂRII TELEVIZUALE DE MEDIERE
    (CEP USM, 2024) Stepanov, Georgeta
    The research of journalistic mediation as a model of public communication represents a challenge determined by the reduced interest of researchers towards this subject and, respectively, by the very small number of dedicated studies. The currently existing works in the international scientific circuit treat journalistic mediation as a mission deriving from the socialization function of the mass media. This tangential and unilateral approach has not enabled the multidimensional examination of the subject, a fact that imposed upon identification of a new research perspective where journalistic mediation would be examined as an autonomous journalistic activity. Thus, the purpose of the research carried out in this study resides in the conceptualization of the mediating communication and in projection of its identity profile in the contemporary media context. In order to achieve this prerequisite, the investigative effort has been oriented to explain the essence of mediating journalistic activity, in general, and the television mediating communication in particular, as well as their peculiarity by describing the main signs, characteristics, missions etc.
  • Thumbnail Image
    Item
    COMUNICAREA TELEVIZUALĂ DE MEDIERE
    (2022) Stepanov, Georgeta
    Demersul de socializare al mass-mediei include o paletă variată de activități jurnalistice, printre care și medierea jurnalistică, care este un proces voluntar ce asigură formarea cadrelor flexibile de expunere și de dezbatere a problemelor și conflictelor sociale. Acest gen de activitate mediatică cel mai des se realizează prin intermediul jurnalismului televizual. Scopul cercetării realizate în cadrul acestui studiu rezidă în conceptualizarea comunicării televizuale de mediere și în proiectarea profilului identitar al acesteia în contextul mediatic contemporan. În vederea îndeplinirii acestui deziderat, efortul investigativ a fost orientat să explice esența activității jurnalistice de mediere, în general, și a comunicării televizuale de mediere, în particular, precum și specificitatea acesteia prin descrierea principalelor însemne, caracteristici, misiuni etc. Studiul de caz a fost realizat în baza emisiunilor Vorbește Moldova și Время правды (Timpul adevărului) de la postul de televiziune Prime.