Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
2 results
Search Results
Item EDUCAȚIA PARENTALĂ: ABORDĂRI, PROBLEME ȘI PERSPECTIVE(Print-Caro, 2023) Caşu, DianaArticolul explorează problematica legată de educația pa- rentală ca dimensiune educațională necesară pentru dezvoltarea tinerii generații și a societății în ansamblu. Autorul face o trecere în revistă a principalelor convenții, tratate, recomandări ale Consiliului Europei ce direct sau indirect se raportează la problema promovării și implementării educației parentale la nivel de politici de stat. Se dezvăluie situația de facto privind educația parentală în Republica Moldova, a cadrului norma- tiv și politicilor din domeniul educațional, social, medical etc. Se trece în revistă rezultatele unui studiu de relevanță majoră privind serviciile educaționale cu referire la educația pentru parenting. De asemenea, articolul argumentează în favoarea introducerii educației pentru parenting ca disciplină opțională în școlile din Republica Moldova, evidențiind beneficiile acestei noi dimensiuni educaționale.Item PERSPECTIVE PSIHANALITICE ASUPRA NARCISISMULUI PARENTAL(CEP USM, 2021) Cașcaval, IonThe article presents an analysis of the main psychoanalytic approaches to the problem of parental narcissism. The author uses Freudian and post-freudian ideas to clarify the importance of parental narcissism in the parent-child relationship and in the development of the child’s own narcissism. According to psychoanalytic theories, a parent with a healthy narcissism will have a cohesive sense of their own identity, which will be expressed through the ability to differentiate between their own narcissistic needs and the narcissistic needs of the child. The inability of the parent to make this differentiation will make him delegate to the child his own unfulfilled desires and narcissistic fantasies.