Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
6 results
Search Results
Item СОЦИАЛЬНАЯ ИДЕНТИЧНОСТЬ И СУБЪЕКТИВНОЕ БЛАГОПОЛУЧИЕ СТУДЕНТОВ(CEP USM, 2024) Рощупкина, ДианаPsychological well-being is a multidimensional concept focusing on various aspects of positive psychological functioning. Unlike the traditional approach, which emphasizes the absence of illness, psychological well-being highlights the presence of positive states and qualities. This includes positive self-evaluation, a sense of continuous growth, belief in the meaning of life, quality relationships, life management, and self-determination. Social identity plays a crucial role in this context by providing a sense of belonging, protection from stress, and support for psychological well-being. The interaction between the individual and the social environment shapes social identity, influencing self-understanding and one's place in society.Item RELAȚIA DINTRE CLIMATUL ORGANIZAȚIONAL ȘI SATISFACȚIA ÎN MUNCĂ LA ANGAJAȚII DE DIFERITE CATEGORII PROFESIONALE(CEP USM, 2022-11-29) Vasilache, Dorina; Susanu, Mihai ClaudiuAngajații reprezintă coloana vertebrală sau elementul central al succesului oricărei organizații. Putem vorbi de un echilibru dinamic și în perpetuă mișcare unde angajatorul trebuie cu pricepere și dedicare să îl medieze în mod constant. Astfel, atât angajatul, cât și angajatorul pentru care lucrează, trebuie să depună eforturi pentru creșterea reciprocă, pentru progres. O organizație este echilibrată numai dacă angajații săi nu sunt deloc preocupați de căutarea unui alt loc de muncă, sunt axați pe performanța maximă în cadrul organizației și sunt motivați pentru creșterea rolului lor personal în cadrul organizației. Acest deziderat se obține atunci când managerii alocă cât mai multe resurse pentru a le crea climat favorabil și satisfacție profesională garantată.Item AUTOAPRECIEREA ŞI COMUNICAREA LA ŞCOLARII DE VÂRSTĂ MICĂ: ANALIZĂ COMPARATIVĂ(CEP USM, 2018) Tolstaia, Svetlana; Roșca, MariaÎn lume, fiecare copil este unic în felul său. Autocunoașterea și autoaprecierea Eu-lui denotă capacitatea copilului de a-și recunoaște propriile calități și neajunsuri sau, cu alte cuvinte, capacitatea de a fi conștient de sine, ceea ce duce la sporirea autoacceptării și la o bună autocunoaștere și autoapreciere. Prin comunicare este posibilă îmbunătățirea imaginii de sine și ameliorarea relațiilor interpersonale ale copilului.Item INTERFERENȚE ALE SINDROMULUI BURNOUT ȘI SATISFACȚIEI ÎN MUNCĂ ÎN MEDIUL EDUCAȚIONAL(CEP USM, 2018) Cerlat, RaisaArticolul prezintă o abordare praxiologică a problematicii burnout și a satisfacției în muncă în mediul educațional. Este conturată conjunctura factorilor profesionali stresanți și sunt analizate rezultatele obținute de către cadrele didactice pentru fiecare dintre componentele sindromului burnout: epuizare emoțională, reducerea realizărilor profesionale și depersonalizare. Este elucidat nivelul satisfacției generale, dar și fațetare, în munca profesională și este evaluat statistic impactul satisfacției în muncă în prevenirea sindromului burnout al cadrelor didactice.Item RAPORTURI SOCIALE ÎN SISTEMUL FAMILIAL(CEP USM, 2013) Coroban, CristinaFamilia reprezintă un refugiu şi un mijloc de suport pentru membrii săi atunci când sunt provocaţi să răspundă intervenţiilor agresive, să facă faţă problemelor şi stării de nesiguranţă generate de tranziţie. Relaţiile interpersonale sunt definite ca relaţii interpsihologice, directe şi reciproce, care se desfăşoară atât în plan conştient, cât şi în plan inconştient. Nu putem să ne dezvoltăm ca oameni în absenţa relaţiilor cu familia şi cu mediul de origine. În sistemul familial se exercitatrei roluri familiale: rolul de partener conjugal, rolul parental şi rolul fratern.Item RAPORTURI SOCIALE ÎN SISTEMUL FAMILIAL(CEP USM, 2013) Coroban, CristinaFamilia reprezintă un refugiu şi un mijloc de suport pentru membrii săi atunci când sunt provocaţi să răspundă intervenţiilor agresive, să facă faţă problemelor şi stării de nesiguranţă generate de tranziţie. Relaţiile interpersonale sunt definite ca relaţii interpsihologice, directe şi reciproce, care se desfăşoară atât în plan conştient, cât şi în plan inconştient. Nu putem să ne dezvoltăm ca oameni în absenţa relaţiilor cu familia şi cu mediul de origine. În sistemul familial se exercita trei roluri familiale: rolul de partener conjugal, rolul parental şi rolul fratern.