Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    EDUCAŢIA STOICĂ DE LA SPIRITUALITATE LA CONSUMERISM
    (CEP USM, 2022) Bălaşa, Ariana
    Stoicii au fost unii dintre cei mai fervenți mari educatori ai voinței și mijloacele lor de educație sunt pur intelectuale. Evocând un ideal de fericire accesibil, în principiu, tuturor ființelor raționale, bazat pe idei clare și postulate esențiale ale bunului simț, morala stoică a stârnit energii, părând să acorde importanță doar sferei intelectului, adică faptelor pe care psihologia contemporană nu le face. Luați în considerare chiar condițiile primordiale și esența dorințelor omului. Într-adevăr, predarea sa a început cu exerciții de logică, iar logica a fost primul principiu; progresul studentului în ordinea practică era apreciat doar ca progres tehnic, în ordinea științei și scopul ultim pe care și-l propunea a fost o stare de cunoaștere perfectă și echilibrată a universului și a legilor care îl guvernează. Înțeleptul, fiind cel care înțelege necesitatea lucrurilor, se supune acestora, le dorește și este fericit, pentru că atinge desăvârșirea firii umane, care constă în înțelegerea conformității părților cu întregul. Se pune întrebarea dacă și în ce mod se manifestă astăzi stoicismul și, implicit, educația stoică, într-o societate de consum, a cărei valoare principală și în același timp scop este acumularea de bunuri materiale. Lucrarea de față își propune să analizeze transformările pe care educația stoică le-a suferit de-a lungul istoriei gândirii până la consumismul zilelor noastre.
  • Thumbnail Image
    Item
    RELAȚIA DINTRE PERCEPȚIA STĂRII DE FERICIRE ȘI SATISFACȚIA DE VIAȚĂ LA TINERI
    (CEP USM, 2022-11-29) Pravițchi, Galina; Prițun, Mihaela
    Fericirea este o condiție care însoțește activitatea umană în urma căreia are loc satisfacerea nevoilor și atingerea unor scopuri ce condiționează satisfacția de viață. Fiind o stare de bine bazată pe sentimente plăcute, percepția stării de fericire este unică fiecărui om, la fel ca și personalitatea acestuia care generează trăiri pozitive. Majoritatea oamenilor asociază fericirea cu satisfacția de viață și condițiile ei, dar pe lângă acesta la baza constituirii stării de fericire contribuie o mulțime de factori precum nivelul de trai, condițiile și stilul de viață. Una din cele mai necesare condiții pentru fericire este calitatea vieții, care reprezintă prin sine un concept actual și important pentru tineri, datorită faptului că specific acestei perioade de vârstă este stabilirea unor scopuri precise atingerea cărora duce la proiecția personalității și realizarea de sine.
  • Thumbnail Image
    Item
    PERCEPȚIA STĂRII DE FERICIRE LA DIFERITE CATEGORII DE VÂRSTĂ
    (CEP USM, 2022-10-26) Praviţchi, Galina; Prițun, Mihaela
    Fericirea reprezintă o stare de bine care îi generează omului emoții și trăiri pozitive. Aceste stări apar în urma activităților realizate cu succes, în atingerea obiectivelor și satisfacerea propriilor necesități. La baza constituirii stării de fericire contribuie o mulțime de factori precum satisfacția de viață, nivelul de trai, guvernarea, nivelul de dezvoltare a țării ș.a. Starea de fericire fiind ca o condiție ce însoțește activitatea umană, se manifestă în mod diferit la anumite categorii de vârstă, în funcție de nevoile caracteristice fiecărei categorii de vârstă.