Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
5 results
Search Results
Item NOI VIZIUNI ASUPRA FAMILIEI CARE ARE ÎN COMPONENŢĂ COPII CU DIZABILITĂŢI(Stratum Plus, 2024) Racu, Aurelia; Muntenu, TatianaFamilia reprezintă prima şi cea mai importantă instituţie socială cu rol deosebit în educarea copilului. Rolul ei ca factor socializator a fost pe larg analizat în literatura de specialitate, oferite de cercetările sociologice şi pedagogice în legătură cu factorii de risc familiali care determină apariţia şi structurarea devierilor comportamentale la copii. Procesul formării familiei sau al destrămării acesteia, specificul educării copiilor în sânul familiei, particularităţile relaţiilor între soţi şi cauzele conflictelor în familie, legătura generaţiilor în familie, factorii socio-economici şi socio-culturali care determină modul de viaţă în familie — acestea sunt doar unele dintre multiplele probleme care fac obiectul cercetărilor sociologice. Ca verigă principală a societăţii, studierea familiei prezintă un interes major atât teoretic, cât şi practic.Item FAMILIA – FACTOR DECISIV ÎN EDUCAŢIA ELEVILOR(CEP USM, 2016) Pîrnău, IrinaAdolescence is a rather complicated period, marked by frequent attempts to explore more things and relationships. At this stage, adolescents need someone who would explain the dangers decisions / antisocial behavior. Otherwise, namely family, constructive relationship, friendly communication between parents and children can contribute to responsible behavior of children. Conversely, a parent-child relationship can cause faulty anti-social behavior.Item INFLUENŢA MODELELOR CONTEMPORANE DE FAMILIE ASUPRA DEZVOLTĂRII COPILULUI(CEP USM, 2013) Grosu (Recean), CristinaThe author highlights the changes in family patterns and parental roles in the last decades, which have a significant influence on the child's personality development. The used empirical methods (case study, interview, sociological survey, essay, observation) found that children tend to imitate the behavior of their parents, take behavioral and personality traits of the family.Item FAMILIA CA INSTITUŢIE DE SOCIALIZARE DE GEN(CEP USM, 2008) Bodrug-Lungu, ValentinaFamily represents one of the most important institutions of gender socialization of child. In the frame of family start the process of gender identity construction. Parents have the responsibilities to assure good physical and education conditions; very often they are crucial gender models.Item RELAŢIA DINTRE ATITUDINEA PĂRINŢI–COPII ŞI STILUL DE SOLUŢIONARE A CONFLICTULUI(CEP USM, 2007) Anțibor, Ludmila; Tolstaia, SvetlanaLa formation de la personnalité commence dans la famille. Notamment dans la famille, par le système formé des mythes, des valeurs, de la culture des relations on jette les bases de la personnalité, on projette les aspirations, les perspectives de la coopération avec les autres. La non-conformité dans les relations avec les parents est liée aux émotions de l'enfant, et elle amène à l'apparition et à la fixation dans la conduite des moyens plus agressifs dans des situations conflictuelles.