Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
5 results
Search Results
Item REFLECȚII ASUPRA ERORILOR ATESTATE ÎN CERCETĂRILE DOCTORANZILOR(CEP USM, 2022-11-29) Botnari, ValentinaArticolul include cele mai frecvente erori comise la elaborarea tezelor de doctorat de către doctoranzii moderni. Sinteza erorilor tipice incluse în articol s-a realizat în urma analizei opiniilor diverșilor experți ai tezelor de doctorat expuse în diferite contexte de evaluare a acestora. Cunoașterea erorilor în cercetare comise de către doctoranzii predecesori constituie un context de succes pentru actualii doctoranzi.Item EXPERIENȚE INTERNAȚIONALE ÎN ASIGURAREA ASISTENȚEI PSIHOLOGICE DIN SISTEMUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT GENERAL (BELGIA)(CEP USM, 2020) Guțu, OlgaÎn acest studiu prezentăm rezultatele unei analize teoretice explorative a practicilor internaționale privind asigurarea activității psihologice în sistemul de învățământ general, în mod special pentru Belgia. Se trec în revistă ierarhizarea și structura comisiei de psihologi, cadrul de activitate a sectoarelor asistenței psihologice și contribuția abilităților membrilor acestora pentru societatea belgiană. De asemenea, argumentăm importanța cunoașterii practicii internaționale în analiza și restructurarea activității psihologice pentru Republica Moldova. O problemă importantă care are o mare influenţă asupra asistenţei psihologice este stabilirea responsabililor de coordonarea şi monitorizarea activităţii psihologice. Acest aspect este bine determinat în asistenţa psihologică din Belgia. Pentru promovarea unei asistenţe psihologice de calitate în Republica Moldova este necesar de a construi această activitate prin conceptele-cheie: consultanţă, evaluare, intervenţie, cercetare.Item EVALUAREA – COMPONENTĂ A PROCESULUI DE INSTRUIRE ÎN CONTEXTUL ASIGURĂRII CONEXIUNII ȘI CONTINUITĂȚII ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL SUPERIOR(CEP USM, 2018) Repida, Tatiana; Paiu, Mihail; Țurcanu, Carolina; Vasilache, CorinaÎn prezentul articol se examinează evaluarea în contextul asigurării conexiunii și continuității în procesul de instruire în școala superioarăItem STRATEGII DE EVALUARE INDIVIDUALĂ ŞI INSTITUŢIONALĂ A CADRELOR DIDACTICE(CEP USM, 2016) Platon, CarolinaPrezentul articol reflectă procesul managerial de evaluare a cadrelor didactice, ilustrat prin strategii concrete şi exemple reprezentative.Item НЕКОТОРЫЕ ПОДХОДЫ К ОЦЕНИВАНИЮ РЕЗУЛЬТАТОВ ОБУЧЕНИЯ СТУДЕНТОВ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ(CEP USM, 2015) Калонтаров, ЮрийÎn articol autorul încearcă să fundamenteze teoretic, dar şi metodologic, un model de evaluare a rezultatelor învăţării în baza tehnologiilor informaţionale.Modelul propus se axează pe următoarele abordări: teoria calităţii în educaţie, teoria monitorizării în educaţie, teorii ale învăţării, teoria docimologică. Accentul este pus pe determinarea locului calităţii şi pe monitoringul calităţii în procesul de evaluare a rezultatelor şcolare prin intermediul tehnologiilor informaţionale.