Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    CÂTEVA REFLECȚII EPISTEMOLOGICE: PSIHOLOGIA SOCIALĂ – ÎNCOTRO?
    (CEP USM, 2022-11-29) Betea, Lavinia
    După căderea regimurilor comuniste, psihosociologul francez de origine română Serge Moscovici mărturisea profesorului ieșean Adrian Neculau speranța unui puternic reviriment al psihologiei sociale datorat cercetătorilor din estul Europei. S-a împlinit această previziune sau psihologia socială suportă actualmente procesul de obolescență?
  • Thumbnail Image
    Item
    VALORILE FUNDAMENTALE CA REPERE EPISTEMOLOGICE ÎN EDIFICAREA PARADIGMEI IDEALULUI EDUCAȚIONAL
    (CEP USM, 2020) Ciobanu, Mona-Lisa-Ștefania
    Ne propunem, în cele ce urmează, să evidențiem câteva dintre opiniile formulate de unii gânditori de seamă ai umanității din veacurile trecute –fie ei filosofi sau teoreticieni ai culturii, civilizației ori ai științelor educației –cu privire la problematica valorii , în general, cu accent asupra valorilor fundamentale și a impactului acestora asupra conturării paradigmei idealului educațional din diverse epoci. Pe deplin conștienți de vastitatea temei, căreia ar trebui să i se consacre o cercetare exhaustivă, într-un volum distinct, mărturisim că ne-am propus deocamdată doar să semnalăm subiectul în cauză, formulând câteva aserțiuni cu intenționalitate mai curând prolegomenică/ propedeutică. Ne-am oprit în pragul epocii moderne, întrucât de aici înainte pedagogia se desparte tot mai multde filosofie, conturându-se o disciplină aparte, cu obiect de studiu propriu, denumită cel mai adesea filosofia educației. De remarca t, din perspectiva temei abordate de noi aici, este faptul că, indiferent de denominația atribuită disciplinelor care se ocupă de educație, problema privind valorile fundamentale este una recurentă, după cum perenă este și influența ori contribuția acest ora la edificarea paradigmei idealului educațional în diverse epoci.
  • Thumbnail Image
    Item
    STUDIUL DE CAZ CA METODĂ PSIHANALITICĂ DE CERCETARE
    (CEP USM, 2020) Bolea, Zinaida; Cașcaval, Ion
    În articol este analizat studiul de caz ca metodă psihanalitică de cercetare. Intenția autorilor este de a analiza și clarifica statutul epistemologic al studiului de caz psihanalitic și de a prezenta dezvoltarea metodologiei psihanalitice de cercetare. Autorii prezintă studiul de caz prin raportarea la trei evenimente psihanalitice în parcursul elaborării acestei metode de cercetare: 1) studiul de caz, așa cum este prezentat în opera freudiană și preluat în textele postfreudiene; 2) studiile de caz care au stat la baza teoriei și tehnicii investigației psihosomatice ale Școlii de Psihosomatică din Paris; 3) abordările Școlii de la Ulm prin care studiul de caz psihanalitic este inclus într-o fo rmulă metodologică apropiată rigorilor pozitivistede cercetare.