Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
4 results
Search Results
Item EXCURSIA CA MODALITATE DE ÎNVĂȚARE EXPERIENȚIALĂ ÎN EDUCAȚIA ELEVILOR CU CERINȚE EDUCAȚIONALE SPECIALE(Editura USM, 2024) Moroșan, Elena MihaelaThe excursion is a teaching tool of great importance in relation to the cognitive and affective development of students with CES, giving students the opportunity to observe, research, orient themselves and know directly a wide variety of aspects of the environment. The excursion as a teaching method ensures the acquisition of knowledge, through the direct perception of the objectives and phenomena realizing the dialectical path of knowledge: in the excursions, students with CES acquire new knowledge, study the phenomena and objects in all their complexity, clarify and fix the acquired knowledge better in the classroom, by linking theory to practice; in excursions, skills and abilities to observe the phenomena of nature and social-economic life are formed and, through direct intuition, knowledge acquires a realistic character, revealing their causal links, excursions are a rich source of enrichment of geographical thinking and application of knowledge acquired during the course hours. The student can deepen certain learning contents in the field of physical or economic geography.Item VALENŢELE EDUCAŢIONAL-COMPENSATORII SAU RECUPERATORII ALE TERAPIILOR COMPLEXE ŞI INTEGRATE APLICATE ELEVILOR CU CES(Print-Caro, 2021) Toma, MihaelaÎn articol va fi abordat rolul activităţilor de terapie complexe şi integrate realizate cu elevii cu CES, prezentate atât din punct de vedere teoretic, cât şi prin exemple de bune practici din experienţa didactică. Terapiile complexe şi integrate sunt efectuate în scop terapeutic-compensator sau recuperator, ţinând cont de particularităţile fiecărui elev în parte, prin individualizare, flexibilizare şi adaptarea la nevoile lor, precum şi discrepanţa dintre vârsta mintală şi cea cronologică. Alături de procesul instructiv-educativ, acestea contribuie la dezvoltarea unor deprinderi, abilităţi, dezvoltare cognitivă, dezvoltarea sau antrenarea motricităţii grosiere şi fine, raportate întotdeauna la situaţii reale şi practice de viaţă, joc de rol, adaptate în funcţie de potenţialul individual în limita permisă de tipul şi gradul deficienţei, precum şi valorificarea acestuia în vederea unei bune integrări socio-profesionale.Item IMPORTANŢA CONSILIERII PSIHOLOGICE A ELEVILOR CU CES ŞI A PĂRINŢILOR ACESTORA(CEP USM, 2021) Toma, MihaelaÎn acest articol este abordată importanţa consilierii psihologice, din punct de vedere teoretic, atât pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale, cât şi pentru părinţii lor. Se expun aspecte conceptuale din România, definirea noţiunii de consiliere, structura acesteia şi ce implică activitatea consilierului şcolar. În Republica Moldova se remarcă clasificarea şi obiectivele consilierii psihologice, sarcinile psihologului şcolar, parteneriatul acestuia cu cadrele didactice şi rolul părinţilor în asistenţa educaţională a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, contribuind la incluziunea acestora în instituţiile din învăţământul de masă.Item PARTICULARITĂŢILE ACTIVITĂŢII CADRELOR DIDACTICE PRIVIND INCLUZIUNEA COPIILOR CU CES ÎN MEDIUL ȘCOLAR(CEP USM, 2017) Darii, LudmilaÎn articol sunt prezentate unele abordări teoretice şi aspecte praxiologice privind incluziunea copiilor cu CES în mediul școlar, particularităţile activităţii cadrelor didactice privind incluziunea copiilor cu CES în mediul școlar, fiind prezentate şi unele strategii didactice care pot fi utilizate de cadrul didactic în procesul instructiv-educativ.