Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    VIZIUNEA UNIUNII EUROPENE PRIVIND INCLUZIUNEA SOCIALĂ ȘI EGALITATEA DE ȘANSE
    (Print-Caro, 2024) Garbatovschi, Valeria
    Viziunea Uniunii Europene reflectă construirea unei societăți puternice, care să asigure bunăstarea oamenilor. Europa se remarcă prin cele mai echitabile societăți din lume, cu standarde ridicate privind condițiile de muncă și protecția socială. Sustenabilitatea competitivă este esențială, iar modelul unic al economiei sociale de piață sprijină reziliența socială și economică a Europei. Europenii apreciază acest model și așteaptă oportunități egale pentru toți, indiferent de caracteristicile individuale. În centrul răspunsului Europei la schimbările actuale se află îmbunătățirea și adaptarea cadrului european de reglementare în materie de politici sociale. Acesta promovează o economie în serviciul cetățenilor și progresul social. Astfel, în articol se reflectă prevederile Planului de acțiune privind Pilonul european al drepturilor sociale, ce are la bază 20 de principii, divizate pe 3 domenii, precum egalitatea de șanse, protecția socială și incluziunea socială, condiții de muncă echitabile. De asemenea, prezentăm diverse practici europene de promovare a valorilor sociale la nivelul sistemului de învățământ, în materie de inițiative legislative, proiecte, programe de studii, ș.a.
  • Thumbnail Image
    Item
    Egalitatea de șanse, implicațiile în dezvoltarea sentimentului autoeficacității și implicit a motivației învățării
    (Editura USM, 2023) Pandelica, Mirela
    Prezentul studiu analizează nevoia de adaptare a cadrului didactic în contextul scăderii motivației pentru studiu, constatându-se apariția unor modificări și la nivelul trendurilor educaționale care își pun tot mai mult amprenta asupra stabilirii obiectivelor pe termen lung în general, dar mai ales asupra manifestărilor comportamentale în rândul elevilor. Studiul reliefează faptul că la nivelul Uniunii Europene se pune problema diversității și mai ales a oferirii de șanse egale în ceea ce privește învățarea. Așa cum la nivel cultural însăși limba a suferit modificări, tot așa și valorile, obiceiurile, stilurile de învățare au căpătat elasticitate și modificare de sens, programele psihoeducaționale reprezentând un punct de pornire pentru oferirea de suport maximal pentru dezvoltare. Învățarea a căpătat alte valrențe pentru elev, datorită abundenței de informație facilitată de tehnologie, precum și a contactului intrapersonal care a pierdut tot mai mult teren în ultima perioadă, iar programele care încurajează autocunoașterea și dezvoltarea anumitor abilități care și-au pierdut din valoare-comunicarea față în față, creativitatea, empatia, autonomia personală, reprezentând un suport maximal pentru dezvoltare și mai ales pentru creionarea unui nivel de aspirație raportat la propriile nevoi, precum și a imperioasei nevoi general-umane, învățarea.