Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
2 results
Search Results
Item O ABORDARE PARADIGMATICĂ A EDUCAŢIEI NONFORMALE CA PUNCT DE PLECARE ÎN FORMAREA CONTINUĂ A CADRELOR DIDACTICE(CEP USM, 2012) Hunga, MihaelaEducaţia nonformală, asociată conceptului de învăţare pe tot parcursul vieţii (lifelong learning), este o sintagmă care se va impune în discursul internaţional despre educaţie la sfârşitul anilor ′60 şi începutul anilor ′70 când, odată cu revoluţiile socioeconomice ale Occidentului, procesul instructiv-educativ va cunoaşte o schimbare de paradigmă. Formarea cadrelor didactice pentru integrarea educaţiei nonformale în educaţia formală rămâne încădificil de pus în practică, deoarece lipseşte un plan de acţiune specific şi coerent. Pentru a reduce aceste neajunsuri, este necesară promovarea unor politici guvernamentale/educaţionale care să orienteze modul în care diferiţi actori ar trebui să colaboreze astfel încât graniţele dintre învăţarea formală, nonformală şi informală să fie depăşite, fără a fi subminată autoritatea şcolii ca instituţie special investită de stat cu funcţia de educare a membrilor săi.Item FUNDAMENTELE PEDAGOGICE ALE MANAGEMENTULUI PROIECTELOR DE INTERVENŢIE EDUCAŢIONALĂ(CEP USM, 2009) Goraş-Postică, VioricaÎn articol sunt cercetate bazele pedagogice ale managementului proiectelor de intervenţie educaţională: educaţia formală şi non-formală; noile educaţii; proiectarea centrată pe obiective; învăţarea prin rezolvare de probleme; învăţarea prin cooperare şi activitatea de echipă; evaluarea iniţială, curentă şi sumativă şi managementul pedagogic. Fundamentele respective sunt încadrate în mod analitic în contextul educaţional din Republica Moldova.