Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    SINDROMUL BURNOUT ȘI REZILIENȚA LA ANGAJAȚII DIN DOMENIUL JUDICIAR
    (2021) Praviţchi, Galina; Ungureanu, Cristina
    Cercetarea fenomenului arderii profesionale este deosebit de actuală și importantă în condiția în care orice persoană se poate confrunta cu un stres total de lungă durată în cadrul activității sale profesionale. Complexitatea subiectului rezidă în existența unui număr larg de trăsături individuale și de context care duc la instalarea arderii profesionale. Burnout-ul poate avea efecte devastatoare asupra angajaților, afectând diverse aspecte ale vieții acestora, cum ar fi: activitatea profesională, relațiile cu cei din jur și starea de sănătate.
  • Thumbnail Image
    Item
    ОСОБЕННОСТИ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ВЫГОРАНИЯ И УВЛЕЧЕННОСТИ РАБОТОЙ У МЕНЕДЖЕРОВ ПО ПРОДАЖАМ
    (2021) Раку, Жанна; Раку, Юлия
    Articolul prezintă și descrie cercetările cu referire la particularitățile arderii pro fesionale și a satisfacției în muncă la managerii de vânzări. Am stabilit experimental că satisfacția în muncă și arderea profesională la managerii de vânzări depinde de vârsta acestora. Un nivel mai ridicat de satisfacție în muncă îl întâlnim la tinerii până la 35 de ani, în timp ce la managerii de vânzări cu vârsta peste 35 de ani nivelul satisfacției în muncă scade. În același timp, evidențiem rezultate distincte pentru arderea profesională. Nivelul ridicat de ardere profesională prevalează la managerii de vânzări peste 35 de ani comparativ cu cei până la 35 de ani.
  • Thumbnail Image
    Item
    INTERFERENȚE ALE SINDROMULUI BURNOUT ȘI SATISFACȚIEI ÎN MUNCĂ ÎN MEDIUL EDUCAȚIONAL
    (CEP USM, 2018) Cerlat, Raisa
    Articolul prezintă o abordare praxiologică a problematicii burnout și a satisfacției în muncă în mediul educațional. Este conturată conjunctura factorilor profesionali stresanți și sunt analizate rezultatele obținute de către cadrele didactice pentru fiecare dintre componentele sindromului burnout: epuizare emoțională, reducerea realizărilor profesionale și depersonalizare. Este elucidat nivelul satisfacției generale, dar și fațetare, în munca profesională și este evaluat statistic impactul satisfacției în muncă în prevenirea sindromului burnout al cadrelor didactice.