Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
2 results
Search Results
Item CRITICĂ ȘI EDUCAȚIE. CÂT DE CRITICĂ AR PUTEA FI GÂNDIREA CRITICĂ?(CEP USM, 2022) Bondor, GeorgePornind de la ideea conform căreia gândirea critică nu implică doar raționalitatea logică, ci și alte capacități precum imaginația, intuiția și perspicacitatea (Kerry S. Walters), voi analiza tipurile de critică efective în modelele educaționale moderne și contemporane și influența lor asupra modurilor în care înțelegem transmiterea culturii. Apoi voi tematiza anumite exagerări ale criticii, întâlnite în proiectele actuale ale educației, care își au originea în preferința pentru hermeneutica suspiciunii ca model privilegiat de cunoaștere și voi indica avantajele unui model educațional care conectează critica și o raționalitate dialogică.Item ETIOLOGIA PERFECȚIONISMULUI . ABORDARE TEORETICĂ(CEP USM, 2019) Miron, ValentinaÎn articol este efectuată o analiză teoretică a factorilor implicați în etiologia perfecționismului, și anume: factorii parentali, factorii de mediu, factorii de personalitate și factorii cognitivi. Factorii parentali, care includ dragostea și acceptarea condiționată, criticismul și expectanțele exagerate, par a fi cei mai importanți factori etiologici ai perfecționismului. Acceptarea condiționată, standardele ridicate și criticismul pot fi incluși și ca factori de mediu, alături de agresiunea directă și cea indirectă. Dintre factorii de personalitate sunt evidențiați neuroticismul și conștiinciozitatea, iar schemele cognitive apar ca mediatori între comportamentele parentale și perfecționism.