Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Strategii constructiviste de formare a competențelor de învățare pe tot parcursul vieții
    (CEP USM, 2023) Calalb, Mihai; Dabija, Viorel
    În lucrarea de față este analizată corelarea tuturor competențelor de învățare pe tot parcursul vieții (competențe LLL) cu strategiile didactice constructiviste. Este arătată structura generală a oricărei competențe LLL: cunoștințe, abilități, metacogniție și comunicare. Este subliniat că la baza competențelor LLL stau competența de a învăța în mod autonom și cea de a comunica. Reieșind din factorul de impact al fiecărei strategii didactice asupra succesului academic al elevilor, este stabilit setul optim de strategii didactice pentru formarea fiecărei competențe LLL. Pe baza exemplului temei „Forța – mărime fizică vectorială” sunt formulate obiectivele lecției în termeni de răspunsuri la întrebările: „Ce trebuie elevul să știe, să poată, să înțeleagă și să explice”. De asemenea, pentru a atinge aceste obiective, sunt selectate și descrise cele mai eficiente strategii didactice în termeni de factor de impact asupra succesului academic al elevilor.
  • Thumbnail Image
    Item
    STRATEGII DE FORMARE A COMPETENŢEI DE COMUNICARE LA ELEVII CLASELOR PRIMARE LA EDUCAȚIA DIGITALĂ ÎN CADRUL ARIEI CURRICULARE ,,TEHNOLOGII”
    (CEP USM, 2019) Muruz, Rodica
    In the article ,,The strategies of formation communication skills with primary school students within the ,,Digital education”” I approached the applicative value of research that consist in: the practical application of the most effective and interactive strategies for the formation and development of communication skills at the pupils of primary classes within the curricular area “Technology”; experimental validation of progress in the development of digital communication competence, obtained in the control sample; comparing and interpreting the results of the experimental and control.