Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
2 results
Search Results
Item Studii de caz privind gestionarea riscurilor psihosociale în organizații: o analiză comparativă [Articol](CEP USM, 2025) Zubco, LuminițaArticolul abordează riscurile psihosociale ca fiind rezultatul interacțiunii complexe dintre factorii profesionali și cei individuali, a căror gestionare necesită o abordare organizațională integrată și coordonată. Pentru a confirma aceste teze, articolul prezintă o analiză a riscurilor psihosociale și a strategiilor de gestionare a acestora în trei sectoare distincte: educație, organizații nonguvernamentale și IT. În sectorul educațional, impactul tranziției la telemuncă și al schimbărilor organizaționale rapide este analizat din perspectiva echilibrului viață profesională și personală, climatului organizațional și a sănătății angajaților. În sectorul ONG, provocările legate de rolurile multiple și stilul de conducere, iar în sectorul IT, studiul se concentrează pe riscurile unui mediu de lucru intens și divers, precum și pe intervențiile destinate îmbunătățirii stării de bine și productivității angajaților. Crearea unui mecanism standardizat de gestionare a riscurilor poate contribui la îmbunătățirea mediului de lucru și a sănătății angajaților, având un impact pozitiv asupra performanței organizaționale.Item ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ВЫГОРАНИЕ И ОСОЗНАННОСТЬ У СОТРУДНИКОВ IT СФЕРЫ: СРАВНИТЕЛЬНЫЙ АНАЛИЗ(CEP USM, 2024) Мунтян, ИринаIn an era marked by rapid technological advancement and a shift towards flexible work arrangements, the IT industry grapples with unique challenges. This study explores the interesting relationship between professional burnout and the level of mindfulness in IT professionals. Through a survey of 100 IT employees in Moldova, a compelling correlation emerges: heightened mindfulness correlates with lower levels of professional burnout. This revelation underscores the transformative potential of nurturing mindfulness skills in the workplace, presenting a promising avenue to mitigate burnout risks. As the digital sphere undergoes continual transformation, comprehending and harnessing the influence of mindfulness on occupational welfare becomes increasingly vital for sustaining a robust, balanced, and high-performing workforce in the industry. Recognizing the pivotal role of mindfulness in professional well-being sets the stage for a more resilient and adaptive IT sector in this dynamic age of technological progress and evolving work paradigms.