Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    ANGAJAMENTUL ORGANIZAȚIONAL ȘI SATISFACȚIA ÎN MUNCĂ A CADRELOR DIDACTICE
    (CEP USM, 2020) Potâng, Angela; Șargu, Natalia
    Actualitatea cercetării este justificată prin faptul că mulți manageri consideră angajamentul drept fenomen ce se formează independent de acțiunile de conducere. Din acest motiv, ei nu acordă atenție cuvenită mecanismelor de dezvoltare a satisfacției în muncă, în consecință înregistrându-se un nivel scăzut al angajamentului organizațional la angajați. Scopul lucrării rezidă în cercetarea angajamentului organizațional și a satisfacției în muncă la angajații din învățământ, comparativ cu alte categorii profesionale, precum și în determinarea unor strategii manageriale de motivare a angajaților în vederea sporirii angajamentului organizațional.
  • Thumbnail Image
    Item
    CONDIŢII PSIHOPЕDAGOGICЕ DЕ DЕZVOLTARЕ A ANGAJAMЕNTULUI PROFЕSIONAL LA CADRЕLЕ DIDACTICЕ
    (CEP USM, 2018) Șevciuc, Maia; Mereuță, Renata
    În articol este analizat un aspеct еsеnţial în cееa cе privеştе profеsia dе cadru didactic – angajamеntul profеsional, carе asigură mеnţinеrеa în sistеmul еducaţional. Profеsia dе cadru didactic implică o sеriе dе rеsponsabilităţi, roluri, dеzidеratе, calităţi, compеtеnţе, carе o fac să sе distingă dе multе altе profеsii al căror „obiеct” al muncii еstе omul. Accentul este pus pe stabilirea conexiunilor dintre factorii psihologici şi pedagogici în dezvoltarea angajamentului profesional la cadrele didactice.
  • Thumbnail Image
    Item
    THE CONTRIBUTION OF THE INTERVENTION PLAN IN AN INDUCTION WORKSHOP FOR OBSERVANT DANCE TEACHERS TO INCREASING THE LEVELS OF PROFESSIONAL COMMITMENT AND SATISFACTION
    (CEP USM, 2015) Perlshtein, Talia
    The article examines the contribution of a model for an intervention plan of female observant dance teachers in their first year of teaching, to their coping with difficulties teaching and to an increase in their commitment to teaching and satisfaction therewith. The findings show that there was a significant decrease in the general index of the difficulties, the perception of satisfaction with teaching increased significantly between the beginning of the workshop and its conclusion, and a tendency of increasing was found in the perception of commitment to teaching.