Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
3 results
Search Results
Item FORMAREA CAPACITĂȚILOR DE AUTOREGLARE A ACTIVITĂȚII COPIILOR CU DIZABILITĂȚI MINTALE(CEP USM, 2022-11-29) Lapoșina, Emilia; Frunze, OleseaArticolul prezintă argumente privind importanța formării capacităților de autoreglare a activităților și a formării de abilități necesare pentru integrarea socială a copiilor cu dizabilități mintale. Abordarea acestui subiect este de o mare actualitate la nivel naţional şi internaţional. Aceasta este orientată spre dezvoltarea unor competenţe de comunicare funcţionale menite să faciliteze o bună integrare a copilului în medii şi contexte diferite. Caracterul interdisciplinar al subiectului abordat acoperă domeniul psihopedagogiei speciale, cu conotaţii în sfera domeniului educaţional și corecțional, a evaluării şi intervenţiilor, a psihologiei limbajului şi comunicării în situaţii critice de disfuncţionalitate a procesului de comunicare.Item FACTORI ŞI PARTICULARITĂŢI PSIHOSOCIALE ALE ADAPTĂRII COPIILOR CU CERINŢE EDUCAŢIONALE SPECIALE(CEP USM, 2016) Toma, SergiuÎn articol este abordată problema privind factorii şi particularităţile psihosociale ale adaptării copiilor cu CES în instituţii de învăţământ. Accentul se pune pe analiza factorilor psihologici, sociali, fiind evidenţiată „inteligenţa” ca un mecanism reglator. Alt factor ţine de motivaţia extrinsecă şi cea intrinsecă. Pe larg se analizează nivelul de aspiraţie, afectivitatea, capacitatea de autoreglare, imaginea de sine ca factori determinanţi ai adaptării copiilor cu CES în institu- ţiile de învăţământ.Item MECANISMUL REFLEXIV DE REGLARE ŞI DIMINUARE A ANXIETĂŢII SITUAŢIONALE/ACADEMICE LA STUDENŢI(CEP USM, 2015) Toma, NataliaÎn articol este supusă analizei reflexia ca mecanism psihologic de reglare şi diminuare a anxietăţii situaţionale/ academice la studenţi: sunt prezentate diferite puncte de vedere asupra reflexiei şi argumentate valenţele acesteia în vederea reglării, corecţiei, optimizării anxietăţii situaţionale/academice. Reflexia ca trăsătură şi fenomen psihologic se află în corelaţie cu nivelul de manifestare a anxietăţii la studenţi. Diminuarea anxietăţii situaţionale/academice poate fi realizată prin reducerea/scăderea nivelului de reflexivitate.