Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    COMUNICAREA ONLINE ȘI DECLANȘAREA SIMBOLULUI ARHETIPULUI „UMBRA”
    (CEP USM, 2020) Romila, Marius
    Riscuri și avantaje ale digitalizării. Activarea în exces a simbolurilor arhetipale ale arhetipului umbra, versus navigarea și informarea, practic, aproape fără limite, dată de intrarea în „era digitalizării”. Adevărul subliniat de Umberto Eco, care afirma că, în epoca internetului, orice nebun sau prost poate deveni influencer. Falsele modele, mediatizate în exces. Lipsa (oarecum firească) a unui control eficient al mediatizării pe internet. Eros și Thanatos (Sigmund Freud). Pericolul activării în exces a simbolurilor arhetipale ale arhetipului „umbra” (Carl Gustav Jung). Din spatele ecranului, prin lipsa socializării, în solitudine, apar înstrăinarea, alienarea și agresivitatea. Cauzele agresivității umane și cum poate fi aceasta evitată (Irinӓus Eibl-Eibesfeld). Nici marii specialiști nu au fost lipsiți de astfel de întâlniri, cu propria „umbră” (Carl Gustav Jung și apariția „Cărții Roșii”; cazul Sabinei Spielrein).
  • Thumbnail Image
    Item
    ARHETIPUL COPILULUI-ELEV: PROFIL REAL ȘI FICȚIONAL
    (CEP USM, 2022) Popa, Viorica
    Lucrarea prezintă particularitățile de vârsta ale elevilor preadolescenți, pentru care s-a optat decongestionarea curriculară, recomandarea de texte literare considerate valorificatoare, conținuturi menite să pregătească elevul pentru ziua de mâine etc. Descoperim arhetipuri de copii-elevi ce își țes imperceptibil viața: între joc și problemă, între bucurie și durere; influențând modul în care ar trebui noi, profesorii, să privim fiecare aspect al vieții. Exemplele simbolice de personaje din Kinderland de Liliana Corobca și Ghiozdanul zburător de Nicolae Popa deschid posibilitatea analizei arhetipurilor/profilurilor de copii/elevi, prin aceasta creând modalități să-i înțelegem/ să-și înțeleagă sinele.