Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    CARACTERISTICI ALE NIVELURILOR DE MANIFESTARE A VOINȚEI LA ELEVI
    (CEP USM, 2022-11-29) Paladi, Oxana; Lungu, Tatiana
    Articolul relevă rezultatele unui studiu constatativ, realizat pe un eşantion de elevi din instituţii de învăţământ general din Republica Moldova, care are ca scop evidenţierea nivelurilor de manifestare a voinţei în funcție de factorii: gen, vârstă şi mediul de provenienţă. Punctul de pornire în studierea voinţei, care reprezintă unul dintre nivelurile cele mai înalte ale reglajului psihic, cel mai complex şi mai fragil, sunt cercetările ştiinţifice din domeniul psihologiei la nivel naţional şi internaţional, care evidenţiază tot mai strident necesitatea aprofundării studierii acestui proces. În pofida semnificației sale teoretice și practice, problema privind voința la elevi nu și-a găsit încă justificarea științifică corespunzătoare în spațiul nostru sociocultural, fapt ce argumentează problema de cercetare a demersului investigativ.
  • Thumbnail Image
    Item
    INTERVENȚIA PSIHOLOGICĂ BAZATĂ PE MODELUL DE PSIHOTERAPIE INTEGRATIVĂ
    (CEP USM, 2021) Ciobanu, Iana
    Cercetătorii din domeniul psihologiei menționează că calitatea relațiilor timpurii lasă o amprentă asupra relaționării la vârstele ulterioare. Dacă aceste relații au fost calitative în copilăria timpurie, în special cu părinții, frații, în adolescență oferă o șansă potențialului de a iubi, a simți și a reflecta, având libertatea care rezultă dintr-un atașament sigur. În acest studiu sunt prezentate rezultatele experimentului formativ, adaptat de noi, care a vizat eficacitatea programului de intervenție psihologică bazată pe modelul psihoterapiei integrative. În experiment au participat 18 adolescenți cu vârsta cuprinsă între 16 și 19 ani: 9 adolescenți în Grupul Experimental și 9 în Grupul Control. Rezultatele obținute în urma sesiunilor de intervenție psihologică au demonstrat că adolescenții din GE și-au îmbunătățit rezultatele atât în ceea ce privește încrederea în sine, cât și relația cu ceilalți și comunicarea eficientă. Rezultatele acestui studiu contribuie la o mai bună înțelegere a rolului pe care îl joacă atașamentul în formarea relațiilor cu ceilalți.
  • Thumbnail Image
    Item
    STUDIUL ÎNCREDERII ÎN SINE LA ADOLESCENȚI
    (CEP USM, 2018) Racu, Jana; Racu, Iulia
    Încrederea în sine reprezintă un factor decisiv în adaptarea socială și în dezvoltarea personalității. În acest context am realizat un studiu al încrederii în sine, al curajului social și al inițierii contactelor sociale la adolescenți. Am stabilit că un număr foarte mic de adolescenți prezintă un nivel înalt al încrederii în sine. Adolescenții sunt mai încrezuți în sine comparativ cu fetele. De asemenea, am stabilit relații între încrederea în sine și inițierea contactelor sociale.