Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
7 results
Search Results
Item Strategii constructiviste de formare a competențelor de învățare pe tot parcursul vieții(CEP USM, 2023) Calalb, Mihai; Dabija, ViorelÎn lucrarea de față este analizată corelarea tuturor competențelor de învățare pe tot parcursul vieții (competențe LLL) cu strategiile didactice constructiviste. Este arătată structura generală a oricărei competențe LLL: cunoștințe, abilități, metacogniție și comunicare. Este subliniat că la baza competențelor LLL stau competența de a învăța în mod autonom și cea de a comunica. Reieșind din factorul de impact al fiecărei strategii didactice asupra succesului academic al elevilor, este stabilit setul optim de strategii didactice pentru formarea fiecărei competențe LLL. Pe baza exemplului temei „Forța – mărime fizică vectorială” sunt formulate obiectivele lecției în termeni de răspunsuri la întrebările: „Ce trebuie elevul să știe, să poată, să înțeleagă și să explice”. De asemenea, pentru a atinge aceste obiective, sunt selectate și descrise cele mai eficiente strategii didactice în termeni de factor de impact asupra succesului academic al elevilor.Item Strategii specifice învățării și educației nonformale a adulților(CEP USM, 2023) Șevciuc, Maia; Reaboi-Petrachi, VioricaÎn acest articol sunt elucidate influențele educației nonformale din perspectiva strategiilor specifice învățării și educației. Învățarea și educația nonformală a adulților este considerată un proces continuu de oportunităţi flexibile de învăţare, esenţial pentru a sprijini competitivitatea în contextul unei economii globale a cunoaşterii bazată pe tehnologie. Educaţia nonformală este alternativa învăţământului public, înregistrând o evoluţie durabilă, începând cu primele cercuri, academii populare şi finalizând cu programe instituţionale finanţate de Uniunea Europeană. Caracteristicile de bază ale învăţării adulţilor completează paleta cu indicații concrete pentru desfășurarea eficiență și activă a procesului în context nonformal. În același context strategiile de educaţie nonformală contribuie la dezvoltarea abilităților adulților în a-şi organiza activ propriul proces de învăţare.Item CURRICULUM UNIVERSITAR: TENDINŢĂ SPRE INTEGRARE(CEP USM, 2007) Darii, LudmilaThe term curriculum is a central concept in educational area. It is very important to establish and to ascertain curriculum reference framework or theoretic plans for defining its effectiveness, ways of development and of modernization, as well as acknowledgement of importance of curriculum theory in the educational area. Present educational reforms are, first of all, curriculum reforms. Strategies, methods and internal coherency are connected to the concept of implemented curriculum. The concept of curriculum directs and creates the problematic area of curriculum approaches. There is not one definition of curriculum that is why there isn’t one line of approaches.Item METODE DIDACTICE – MIJLOC DE REALIZARE A CONTINUITĂȚII ȘI INTERACȚIUNII ÎNTRE CICLURI DE ÎNVĂȚĂMÂNT SUPERIOR(CEP USM, 2019) Guțu, VladimirÎn acest articol este abordată, pentru prima dată, problema privind metodele didactice ca mijloc de realizarre a continuității și interconexiunii între cicluri de învățământ superior. Accentul se pune pe stabilirea valențelor și oportuunităților metodelor și pe valorificarea principiului continuității și interconexiunii în educație, precum și pe particularitățile aplicării acestora în procesul de predare-învățare-evaluare la diferite cicluri de învățământ superior.Item CONEXIUNE ȘI CONTINUITATE ÎN ORGANIZAREA PROCESULUI DE INSTRUIRE ÎN ȘCOALA SUPERIOARĂ(CEP USM, 2018) Repida, Tatiana; Paiu, Mihail; Țurcanu, CarolinaÎn articol este argumentată abordarea realizării interconexiunii și continu ității procesului didactic (componenta Metodologia de predare-învățarea) în învățământul superior.Accentul este plasat pe aplicații în cadrul cursurilor și seminarelor, pe învățare prin proiecte, pe utilizarea Tehnologiilor Informaționale și Comunicaționale (TIC) în procesul didactic.Se analizează opiniile studenților referitor la rolul pe care îl au metodele de predare-învățare în programul de studii universitare.Item PARTICULARITĂŢILE ACTIVITĂŢII CADRELOR DIDACTICE PRIVIND INCLUZIUNEA COPIILOR CU CES ÎN MEDIUL ȘCOLAR(CEP USM, 2017) Darii, LudmilaÎn articol sunt prezentate unele abordări teoretice şi aspecte praxiologice privind incluziunea copiilor cu CES în mediul școlar, particularităţile activităţii cadrelor didactice privind incluziunea copiilor cu CES în mediul școlar, fiind prezentate şi unele strategii didactice care pot fi utilizate de cadrul didactic în procesul instructiv-educativ.Item ORGANIZAREA PROCESULUI DIDACTIC ÎN ŞCOALA SUPERIOARĂ DIN PERSPECTIVA CONEXIUNII ŞI CONTINUITĂŢII METODOLOGIEI DE PREDARE-ÎNVĂŢARE(CEP USM, 2017) Repida, Tatiana; Paiu, Mihail; Țurcanu, CarolinaÎn articol sunt analizate opiniile studenţilor privind procesul de instruire în învăţământul superior, referitor la metodologia predării-învăţării. Studiul realizat empiric denotă că continuitatea în aplicarea metodologiei didactice constă în conștientizarea de către cadrele didactice a caracterului dinamic al metodologiei instruirii: diversificarea și combinarea strategiilor didactice în raport cu profilul de pregătire a specialiștilor, finalitățile/competențele, conținuturile, caracteristicile individuale ale studentului, experiențele acumulate, condițiile în care se desfășoară procesul educațional.