Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
2 results
Search Results
Item Psihologia românească în context european: tradiţii şi perspective. Conferinţă naţională a Asociaţiei Psihologilor din România, ediţia a 16-a, 6-8 iunie 2025. Volum rezumate(CEP USM, 2025)Această conferință este o platformă perfectă pentru a explora noi perspective de colaborare între specialiștii din România și Republica Moldova, iar Universitatea de Stat din Moldova își exprimă dorința fermă de a participa activ la inițiativele care pot consolida și extinde colaborările noastre. Avem un interes comun în promovarea excelenței academice și profesionale, iar crearea de proiecte comune ne va permite să împărtășim experiențe, să schimbăm idei și să dezvoltăm soluții inovatoare pentru provocările psihologiei contemporane. Asociația Psihologilor din România este cea mai complexă și veche organizaţie a psihologilor din România, formată cu scopul de a reprezenta psihologia ca ştiinţă şi de a asigura conexiunea bidirecţională cu practica psihologică, pentru a se dezvolta împreună în paradigma psihologiei validate științific. APR a fost înființată în 1964 – continuând tradiția psihologică precomunistă începută cu organizațiile din 1931/1934 , asigurând supraviețuirea psihologiei supusă distorsiunii, limitărilor și interdicțiilor în perioada comunistă, iar apoi stimulând dezvoltarea acesteia după Revoluția Anticomunistă din 1989. APR este membră în International Union of Psychological Science din 1966.Item PSIHOLOGIA SĂNĂTĂŢII CA DOMENIU ŞTIINŢIFIC DE FUNDAMENTARE ŞI VALORIFICARE A CONDUITELOR PRO-SĂNĂTATE ÎN CONTEXTUL EDUCAŢIEI PENTRU SĂNĂTATE A LICEENILOR(CEP USM, 2009) Cuznețov, Larisa; Apostol Stanica, LilianaThe present article reflects a scientific study applicative nature of analyzing conditions, life style and principles of health education for high school students. Defining personal goals, beliefs about health training models have been undertaken in the formative experiment. The authors stated and defined concepts: healthy lifestyle and healthy style. The article contains an analysis of health psychology principles in the context of finding experimental results compared with the preliminary experiment, focused on the analysis and interpretation of Health Study and Youth Development (2005). Here are elucidated strategies and methods of health education for teenagers in conjunction with family education.