Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Thumbnail Image
    Item
    The valorization of intercultural education in national and international educational policies
    (CEP USM, 2024) Dicusară, Olga
    Intercultural education becomes an essential tool for developing a more tolerant and cohesive society, where diversity is perceived as a valuable resource. The analysis of the intercultural dimension in national and international educational policies highlights not only the necessity of integrating it into the school curriculum but also emphasizes the importance of developing intercultural competencies among all actors involved in the educational process (teachers, students, families, communities). The integration of diverse cultural values and practices into all aspects of the educational process must be carried out with care and responsibility, taking into account the specifics of each cultural environment and avoiding superficial or standardized implementations. Without well-thought-out measures and a deep understanding of diversity, efforts can become counterproductive, leading to stereotypes and inequalities instead of inclusion and mutual respect.
  • Thumbnail Image
    Item
    EDUCAȚIA PARENTALĂ: ABORDĂRI, PROBLEME ȘI PERSPECTIVE
    (Print-Caro, 2023) Caşu, Diana
    Articolul explorează problematica legată de educația pa- rentală ca dimensiune educațională necesară pentru dezvoltarea tinerii generații și a societății în ansamblu. Autorul face o trecere în revistă a principalelor convenții, tratate, recomandări ale Consiliului Europei ce direct sau indirect se raportează la problema promovării și implementării educației parentale la nivel de politici de stat. Se dezvăluie situația de facto privind educația parentală în Republica Moldova, a cadrului norma- tiv și politicilor din domeniul educațional, social, medical etc. Se trece în revistă rezultatele unui studiu de relevanță majoră privind serviciile educaționale cu referire la educația pentru parenting. De asemenea, articolul argumentează în favoarea introducerii educației pentru parenting ca disciplină opțională în școlile din Republica Moldova, evidențiind beneficiile acestei noi dimensiuni educaționale.
  • Thumbnail Image
    Item
    ROLUL POLITICILOR EDUCAȚIONALE ÎN FORMAREA COMPETENȚELOR CIVICE
    (CEP USM, 2019) Dandara, Otilia; Negrei, Viorica
  • Thumbnail Image
    Item
    POLITICILE EDUCAŢIONALE PRIN PRISMA DE GEN – REPERE FUNDAMENTALE ALE POLITICII NAŢIONALE DE ASIGURARE A EGALITĂŢII DE GEN
    (CEP USM, 2009) Bodrug-Lungu, Valentina
    Education for democracy is a factor for social cohesion, mutual understanding, and solidarity, it contributes to promoting the principle of equality between men and women, and it encourages the establishment of harmonious gender relations, as well as the development of democratic society and culture.
  • Thumbnail Image
    Item
    VALORIFICAREA EGALITĂȚII DE GEN ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PROFESIONAL TEHNIC ÎN REPUBLICA MOLDOVA: REALITĂȚI ŞI PERSPECTIVE
    (CEP USM, 2018) Ganea, Eugenia; Bodrug-Lungu, Valentina
    În articol sunt abordate inegalitățile de gen în învățământul profesional tehnic și rolul pe care îl joacă normele sociale și prejudecățile de gen. Cercetarea este determinată de necesitatea elaborării unui suport teoretic și metodologic pentru cadrele didactice și alți actori responsabili de politici în domeniul învățământului profesional tehnic. Obiectivele cercetării constau în a discuta rolul școlilor profesionale și rolul pe care îl au în pregătirea elevilor, în a dezvolta competențe sensibile la dimensiunea de gen a cadrelor didactice în instituțiile de învățământ profesional tehnic, în a elimina prejudecățile de gen în cadrul procesului educațional și didactic și în a crea un mediu sensibil la dimensiunea de gen.